تا کنون بیش از ۱.۵ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا ثبت شده که تقریبا نیمی از آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به حساب می‌آید.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حداقل یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۸۵۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۱۴۰ هزار و ۲۶۰ تن نیز به علت این بیماری در قاره اروپا جان باخته‌اند. این درحالی است که آمار جهانی نشان می‌دهد که در این زمینه سه میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۲۴ نفر مبتلا و ۲۳۸ هزار و ۳۳۴ نفر فوت شده‌اند.

در لیست کشورهای آسیب پذیر در قاره اروپا، اسپانیا با ۲۱۵ هزار ابتلا در مقام اول، ایتالیا با ۲۰۷ هزار نفر جایگاه دوم، انگلیس ۱۷۷ هزار نفر جایگاه سوم، فرانسه ۱۶۷ هزار نفر در جایگاه چهارم و آلمان با ۱۶۱ هزار نفر در جایگاه پنجم قرار گرفته‌اند.

در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در قاره سبز اروپا و تاثیر عمیق آن بر اقتصاد کشورهای صنعتی، شرکت راه آهن دولتی (SNCF) فرانسه از جمله شرکت‌هایی است که به دنبال دریافت کمک مالی از دولت است و به دلیل تاثیر اقتصاد دوران قرنطینه سراسری در کشور این شرکت به احتمال زیاد به فکر تعدیل نیرو است.

"ژان پیر فاراندو" مدیرعامل شرکت راه آهن (SNCF) فرانسه به رادیو اینتر فرانسه گفت: قرنطینه سراسری که از تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) با هدف مهار شیوع ویروس کرونا اجرا شد، برای این شرکت ۲ میلیارد یورو هزینه داشته است.

فاراندو افزود: به این دلیل که شرکت در طول بحران ویروس کرونا با بدهی بیش از حد انباشته رو به رو است و به علت کاهش شدید مشتری تعدیل نیرو در شرکت غیر منطقی نخواهد بود.

در حالیکه برخی از کشورهای اروپایی در حال ارزیابی کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا هستند، «اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه گفت: محدودیت‌های ویژه دوره کرونا در این کشور تا ۲ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

وی در نشست خبری همچنین اعلام کرد که محدودیت‌های کلی تا ۲۴ جولای (جمعه سوم مرداد) در این کشور ادامه خواهد یافت.