به نقل از استانداری مرکزی، سیدعلی آقازاده شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی مشکلات شرکت هپکو با حضور رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در این جلسه تصویب شد هپکو به‌سرعت به ایمیدرو واگذار شود و 3 درصد از سهام آن نیز به فروش برسد، سازوکار قانونی آن نیز باید انجام شود تا این 3 درصد فروش به‌صورت مستقیم در تولید هپکو و خرید قطعات و تولید محصول باشد نه اینکه سبب بدهی یا سایر موارد باشد.

وی افزود: این 3 درصد در واقع سرمایه در گردش شرکت هپکو است و بر اساس قانون باید به حساب خزانه واریز شود اما در جلسه به سران سه قوه پیشنهاد شد به‌صورت امانی برای مدتی به شرکت هپکو دهند و گروهی هم بر این پول نظارت کنند تا برای تولید باشد.

استاندار مرکزی: هپکو به بخش دولتی واگذار شد

هشدار آیت‌الله دری نجف‌آبادی درباره وضعیت هپکو و آذرآب؛ مراکز صنعتی و تولیدی نباید دستخوش دلال‌بازی قرار بگیرند

استاندار مرکزی ادامه داد: از سال گذشته که موضوع هپکو جدی شد و رئیس قوه قضائیه به استان سفر داشتند و در 26 شهریور ماه بسته شد به رئیس جمهور پیشنهاد دادم که قرارداد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی فسخ شود و به سازمان خصوصی‌سازی داده شود که به‌دستور رئیس جمهور یک ماه بعد این کار انجام شد.

آقازاده تصریح کرد: این‌که فقط به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود قطعاً به‌صلاح نیست در نتیجه پیشنهاد ما این بود که به ایمیدرو با وجود هلدینگ‌هایی که دارد، برگردد که متأسفانه تاکنون این امر محقق نشد اما در جلسه امروز تصویب شد که شرکت هپکو به ایمیدرو برگردد.