شورای امنیت ملی عراق به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر موقت و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به بررسی آخرین رویدادهای امنیتی و تلاش‌های نیروهای مسلح در مقابله با بقایای داعش پرداخت.

در بیانیه این شورا آمده است، عراق در شرایط سلامتی و بهداشتی خوبی است و به لحاظ آمار پایین ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا از بسیاری از کشورها در وضعیت بهتری قرار دارد. 

نخست‌وزیر موقت عراق با تقدیر از "روحیه همکاری، وحدت ملی و انسجام بین دستگاه‌های دولت و شهروندان" همزمان بر حفظ این دستاوردها، نتایج و تلاش بر بسط امنیت، ثبات، اجرای قانون و حمایت منافع شهروندان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: جهان امروز میدان عملیات مقابله با پاندمی کرونا، پیامدهای منع آمد و شد، توقف فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل شده است و این مستلزم تلاش ما برای تسهیل رفت‌وآمد شهروندان با رعایت توصیه‌های بهداشتی و باز کردن مسیرهای مسدود،  حمایت از منافع شهروندان و مشاغل‌شان و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در سراسر کشور است.

عبدالمهدی نسبت به "تلاش‌های داعش" در شرایط کرونایی هشدار دارد و بر لزوم تعیین طرح‌های لازم جهت تعقیب بقایای آن و منبع سوء استفاده از شرایط سرگرم بودن نیروهای مسلح و سازمان‌های کشور به مقابله با کرونا تاکید کرد.