«سردار مسعود خان» رئیس منطقه آزاد کشمیر ضمن انتشار پیامی اعلام کرد: وضعیت مسلمانان در منطقه اشغالی کشمیر به شدت وخیم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه سازمان ملل در قبال این مساله مهم سکوت اختیار کرده و حاضر به هیچ گونه همکاری نیست.

سردار مسعود خان گفت: بیش از 250 روز است که مسلمانان کشمیری در منازل خود زندانی شده‌اند و دولت هند با اعلام حکومت نظامی به صورت کامل حقوق بشر را در این منطقه زیرپا گذاشته است.

وی اظهار داشت: ما از کشورهای دوست مانند ایران، ترکیه و مالزی تقاضای کمک داریم و امیدواریم این کشورها برای حل بحران از طریق سیاسی به ما کمک کنند.

رئیس منطقه آزاد کشمیر اضافه کرد: دنیا به فکر کرونا است و تمام خبرگزاری‌ها صرفا به این ویروس توجه می‌کنند ولی همزمان هند در حال قتل و کشتار جوانان مسلمان کشمیر است.

وی گفت: نظامیان هندی برای کشتن جوانان کشمیری به یک بهانه واهی روی می‌آورند و می‌گویند آنها اعضای گروه‌های تروریستی هستند، سپس بدون هیچ تحقیقی آنها را می‌کشند.

مسعود خان افزود: از ابتدای ماه جاری هند ضمن صادر کردن حق اشتغال به کار برای غیر کشمیری‌ها عملا تلاش خود برای به هم ریختن تناسب جمعیت منطقه و به اقلیت کشیدن مسلمانان را آغاز کرده است.

وی گفت: سازمان همکاری اسلامی ضمن بیانیه‌ای اقدام هند را محکوم کرد ولی ما توقع داریم دیگر کشورهای دوست نیز به میدان آمده و از حقوق مسلم مردم کشمیر دفاع کنند.

گفتنی است هند طی 3 دهه اخیر حداقل 100 هزار مسلمان را در کشمیر کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

دولت دهلی نو 250 روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر عملا این منطقه را به صورت کامل اشغال کرده و مردم را در خانه‌های خود حبس کرده است.

طی این مدت نظامیان هندی بارها با انجام عملیات‌های تفتیش به منازل کشمیری‌ها حمله کرده و جوانان کشمیری را کشته‌اند.