پس از آن که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای دریافت وام یک میلیونی کد ملی سرپرست خانوار باید از سیم کارتی که به نام خود سرپرست خانوار است پیامک شود، سرپرستان خانواری که سیم کارت نداشتند اقدام به تهیه سیم کارت کردند.

بعد از آن نیز اعلام شد به افرادی که سیم کارت به نامشان نیست، سیم کارت رایگان داده می‌شود و همین مسئله باعث تشکیل صف‌های طولانی برای خرید سیم‌کارت در شرایط کرونایی شد.

در این میان شاهد تشکیل صف‌های طولانی شهروندان در مقابل دفاتر پیشخوان برای تهیه سیم کارت بودیم که در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا این موضوع نوعی نقض اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تلقی می‌شود.

به همین دلیل وزیر ارتباطات در صفحه توئیتر خود با انتقاد به این شرایط نوشت: «آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه سیم کارت رایگان در این شرایط کرونا‌یی در دفاتر ارتباطی صف بکشند.همین الان باید این فرآیند متوقف شود، از مردم آنلاین ثبت نام کنید و با پست سیم کارت را به منازل آن‌ها برسانید. خدمت رسانی خود به مردم باید با دستورالعمل وزارت بهداشت باشد.»

حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: طبق هماهنگی انجام شده با اپراتور‌ها و وزارت ارتباطات فروش فوری سیم‌کارت ممنوع و به صورت اینترنتی در منزل انجام خواهد شد.