در دستور العمل آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ آمده است که با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت کیفیت آموزش‌های مهارتی و همچنین تداوم برنامه آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های مجازی و غیر حضوری وهمچنین تعیین ضوابط برای شرایط فعلی و اجرای سند ابلاغی دهم فروردین معاونت آموزشی وزارت علوم مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و ادامه فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی و غیر حضوری وضعیت آموزشی دانشجویان علمی کاربردی تعیین تکلیف می‌شود.

تمدید یک هفته‌ای درخواست مهمانی دانشجویان

در ادامه این دستورالعمل آمده است که در راستای کاهش هر گونه مراجعه حضوری بازده زمانی ویرایش انتخاب واحد و همچنین مهمانی به مدت یک هفته پس از عادی شدن شرایط فعلی تمدید خواهد شد.

برگزاری مجازی کلاس‌های نظری

همچنین با توجه به شرایط خاص ایران و جهان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی دروس عمومی، مهارت‌های مشترک، دروس صرفا نظری پایه و اصلی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

طبق اعلام دانشگاه علمی کاربردی، رعایت مقررات و ضوابط برگزاری کلاس‌های مجازی و غیر حضوری و همچنین کلاس‌های حضوری اهمیت ویژه‌ای داشته و ضرورت دارد واحد‌های استانی ضمن نظارت دقیق بر کمیت و کیفیت کلاس‌های غیر حضوری شرایط لازم را برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر این کلاس‌ها را فراهم کنند. ضمن این که بهره مندی از زیر ساخت‌های برگزاری آموزش مجازی و غیر حضوری با نظارت و تایید واحد استانی بلامانع است.

امکان ارائه آموزش ترکیبی

در دستورالعمل فوق تاکید شده که به منظور ارائه مطلوب و کامل سرفصل دروس ادامه برگزاری دروس نظری به صورت کاملا غیر حضوری و مجازی با تشخیص رئیس واحد استانی و امکان ارائه دروس نظری به صورت ترکیبی، مجازی و حضوری با رعایت مسائل بهداشتی و پس از کسب مجوز‌های لازم مجاز است.

وضعیت کلاس‌های عملی

همچنین به منظور حفظ کیفیت آموزشی وتفاوت ماهوی دوره‌های مهارتی کلاس‌های دروس عملی و کارگاهی صرفا به صورت حضوری برگزار می‌شود بنابراین برای برگزاری حضوری کلاس‌ها پس از عادی شدن شرایط ضرورت دارد. تهمیدات لازم از قبیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از کلاس‌های بزرگ ودارای تهویه مناسب و چینش صندلی‌های کلاسی با فاصله از هم دسترسی دانشجویان به امکانات بهداشتی وملزمات ضد عفونی همچنین ضد عفونی نمودن آزمایشگاه، کارگاه و تجهیزات مرتبط قبل و بعد از حضور دانشجو صورت پذیرد.

حذف ترم مجاز شد

براساس دستور العمل فوق حذف یک یا چند عنوان درسی بدون توجه به رعایت حداقل واحد‌های انتخابی در نیم سال جاری و حتی حذف کامل واحد‌های درسی در این نیم سال با تقاضای دانشجو از ۲۶ خرداد تا ۳ مرداد مجاز است؛ و نیم سال حذف شده جزو سنوات تحصیلی دانشجو نیست.

حداکثر سنوات تحصیلی دانشجویان

همچنین به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان حداکثر مدت سنوات تحصیلی دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری برای تمامی دوره‌ها با افزایش یک نیم سال جمعا به مدت ۵ نیم سال تحصیلی اعلام شده تبعا در صورت نیاز به اخذ سنوات بیشتر باید طبق روال سابق مراتب از طریق کمیسیون موارد خاص و شورای آموزشی واحد‌های استانی درخواست و پیگیری شود.

دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد به منظور حفظ کیفت آموزشی و رعایت دستور العمل‌های فاصله گذاری اجتماعی و عدم امکان برگزاری آزمون پایان نیم سال در زمان مقرر ناگزیر به بسط زمانی نیم سال جاری بوده و با استمرار شرایط حاضر امکان برگزاری عمومی دروس تابستان متصور نیست.

زمان پایان ترم دانشجویان علمی کاربردی

در پایان این دستور العمل آمده است پایان کلاس‌های نیم سال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ تاریخ ۱۷ مرداد و بازده زمانی امتحانات نیز از مورخ ۱۹ تا ۳۱ مرداد خواهد بود.