کیومرث پوررستمیدر نشست خبری که در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت:  ویروس کرونا بسیار ناگهانی بود و با همه گیر شدن سریع جامعه بهداشت جهانی را غافلگیر کرد.

وی با بیان اینکه هیچ داروی قطعی در درمان این بیماری اعلام نشده است و داروهای استفاده شده تنها برای کاهش عوارض جانبی این ویروس است، افزود: علائم بیماری هزار چهره کرونا در افراد مختلف متفاوت است و این کار را سخت و تشخیص را مشکل می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه  ما در ابتدای  شیوع این بیماری با بحران اقلام ضدعفونی کننده مواجه شدیم، بیان کرد: تقاضا  برای اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده بسیار افزایش پیدا کرد و با یک کار جهادی اکنون توانستیم به تولید مازاد برسیم.

پور رستمی با تشکر از کارخانه‌هایی که تمام خطوط غیرضرور خود را تعطیل کردند و به تولید مواد ضدعفونی کننده پرداختند، تصریح کرد: در این ایام بازرسی از واحدهای تولیدی افزایش یافت و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.وی با بیان اینکه اقلام مورد نیاز از بیش از 20 مرجع تامین م‌ شود، گفت: اکنون تولید اقلام حفاظت فردی در بالغ بر 15 تولیدی در استان و همچنین  برای تولید مواد شوینده به 111 تولیدی جدید مجوز داده شده و نیاز اولیه آن‌ها تامین شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در استان منجر به انجام فعالیت‌های به موقع شد، خاطرنشان کرد: تامین به موقع اقلام حفاظت فردی منجر به عدم فوتی در بین همکاران درمانی شده است.

پور رستمی با تشکر از اقدامات خوب سپاه استان البرز، عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای برای تولید ماسک با سپاه استان منعقد شد و همچنین با توجه به کمبود الکل در تمامی کشورهای جهان به دنبال تولید مواد ضدعفونی کننده غیرالکلی هستیم.