جوزدانی با اشاره به ارزش های تغذیه ای سبوس اظهار کرد: سبوس حاوی ویتامین های گروه B است که هنگام فرایند تخمیر ویتامین های آن آزاد شده و دیگر ارزش تغذیه ای برای ما ندارد.

فیبر موجود در نان ها را جدی بگیرید

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: فیبر موجود در سبوس می تواند برای یبوست، بهبود حرکت لوله گوارش و مواردی از این قبیل مفید باشد؛ بنابراین نان های سبوس ما به علت فراوری نشدن سبوس ها و کیفیت پایین نان ها هیچ مواد مغذی و مفیدی ندارند.

جوزدانی درباره سبوس های موجود در نان بربری گفت: در نان های بربری سبوس به داخل نان اضافه نمی شود بلکه به پشت آن اضافه می شود که در اینصورت افراد هنگام خرید نان بربری تمام سبوس های آن را با فرجه تمیز کرده و بعد میل می کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به سبوس های موجود در نان های صنعتی اظهار کرد: در نان های صنعتی شرکت ها و کارخانه هایی در تولید نان با کیفیت به صورت جدی فعالیت می کنند، می توان نان های سبوس دار یا نان با غله کامل را از آن ها خریداری کرد و به مصرف رساند.

جوزدانی تصریح کرد: اضافه کردن مغز ها مخصوصا تخمه آفتاب گردان به نان های صنعتی ارزرش تغذیه ای و کیفی آن ها را بالا برده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است؛ البته در تهیه نان های صنعتی از غلات مختلف، گندم، جو و چاودار به صورت کامل استفاده می شود.

خواص درمانی چاودار را بشناسید

جوزدانی درباره مصرف نان های حاوی چاودار گفت: مصرف چاودار به علت آزاد سازی آهسته قند از این نوع غله می تواند سطح قند خون را در حالات بالا یا نرمال نگهداشته و دیابت را کنترل کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نان های جو گفت: در نان های صنعتی هیچ نان جو کاملی وجود ندارد. از آنجایی که گندم مزه خوش عطر و تردی خوبی به نان می دهد به نسبت درصدی آرد گندم، آرد جو و چاودار با هم ترکیب شده و سپس تبدیل به نان می شوند.

جوزدانی در پایان گفت: نان هایی که در نانوایی های سنتی با آرد برنج و آرد ذرت تهیه می شوند برای افراد حساس به آرد گندم، بیماران مبتلا به سلیاک، کاهش ورم و درد معده گزینه خوبی است.