معین‌الدین سعیدی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان علی‌رغم محرومیت شدید و پایین بودن شاخص‌های آن وضعیتی قابل قبول از ابتدای بحران کرونا داشته و کمترین کرونایی را نسبت به جمعیت و وسعتش ثبت کرده است.

وی افزود: در این شرایط که هنوز این استان و کل کشور درگیر بحران کروناست اعلام وضعیت سفید در جنوب کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر از سوی رئیس‌جمهور و برگشت روال عادی کار‌ها در این استان‌ها بدون شک تصیمی نادرست و آتش زیرخاکستر است.

منتخب مردم در چابهار، کنارک، دشتیاری، قصرقند و نیکشهر در مجلس یازدهم تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان استانی محروم با شاخص‌هایی پایین در بهداشت و درمان در صورت درگیری شدید با کرونا فاجعه‌ای فراگیر را تجربه خواهد کرد.

سعیدی تاکید کرد: ما منتخبان مردم اعتراض صریح و قاطع خود را نسبت به این صحبت‌های رئیس جمهور که وضعیت را در این استان سفید اعلام کردند اعلام می‌داریم و نسبت به عواقب فاجعه‌بار این تصمیم در صورت اجرای آن هشدار می‌دهیم.

وی گفت: زمانی که هنوز کشور درگیر این بلای فراگیر است و هنوز در همان کابینه دولت وزرا با فاصله زیاد از هم می‌نشینند چگونه فرزندان ما در شهر‌ها و روستا‌هایی که در پایین‌ترین شاخص‌های بهداشتی و درمانی هستند به مدرسه بروند؟

سعیدی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه اگر سیستان و بلوچستان و کلی‌تر جنوب کشور وضعیت سفید اعلام شود در صورتی وضعیت در بقیه نقاط کشور قرمز است ما با سیل هجوم مسافران روبه‌رو خواهیم شد حتما زنجیره انتقال کرونا با سرعت بیشتری در کل کشور پخش خواهد شد.