بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت گوگل سعی دارد به هر نحوی که می‌تواند اطلاعات صحیح و معتبر را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این شرکت تلاش می‌کند تا برترین و درست‌ترین مشاوره‌های مربوط به ویروس کرونا را در جست‌وجوگر شرکت خود قرار دهد.

طبق آخرین اعلام رسمی از سوی شرکت گوگل، این مجموعه حالا اطلاعات صحیح در رابطه با ویروس کرونا را در هر محل شناسایی کرده و آن‌ها را با الویت بندی درست در نتایج جست‌وجوها نمایش می‌دهد.

اطلاعات تکمیلی درباره اقدام جدید شرکت گوگل در مقابله با کرونا

شرکت گوگل طی یک پست داخل بلاگ رسمی خود اظهار داشت که تغییرات جدیدی بر روی نحوه جست‌وجو مرورگر وی ایجاد کرده است. این ارتقا همچنین شامل یک سیستم با نام اعلامیه ویژه می‌شود که در آن وبسایت‌هایی که داده‌های مورد اعتمادتری را درباره ویروس کرونا ارائه می‌دهند، معرفی می‌شوند.

نتیجه اولویت بندی شده درباره ویروس کرونا، کمی مشخص‌تر از نتایج دیگر و با قسمتی از اطلاعات به صورت مشخص بر بالای صفحه، نمایش داده می‌شود. این قابلیت در ادامه به شرکت گوگل اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به کلاس‌های مجازی و همچنین دستورات جدید در رابطه با قرنطینه را در اختیار کاربران خود قرار دهد و اطمینان حاصل کند که آن‌ها این پیام را رویت می‌کنند بدون آن که نیاز باشد پیغام‌ها به ایمیل شخصی افراد ارسال شود.

کاربران مرورگر گوگل همچنین راه دیگری برای مطلع شدن از اطلاعات مربوط به کرونا را با کمک این شرکت دارند. بر اساس گفته‌های گوگل، کاربران می‌توانند برای اعلامیه‌های ویروس کرونا در بخش جست‌وجو گوگل ثبت نام کنند. از آنجا که این دو روش جدید توسط دولت‌ها و مراکز بهداشتی نیز تایید شده است انتظار می‌رود که شرکت گوگل از این پس اطلاعات مهم و دقیق‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در حال حاضر این شرکت اظهار داشته که آن‌ها اطلاعات رسمی منتشر شده توسط دولت‌ها را به نمایش خواهد گذاشت.

با این حال این شرکت‌ همچنان تلاش دارد تا اطلاعات موثق‌تری را از وب‌سایت‌های مختلف نیز در نتایج خود نمایش دهد. سخنگوی این شرکت همچنین در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد:" در حالی که ما شاید تمامی اطلاعات را درباره قابلیت اعلامیه جدید خود در اختیار کاربران قرار ندهیم، اما با توجه به بازخورد کسب شده توسط این قابلیت ما سعی می‌کنیم تا بروزرسانی‌های تکمیلی را روی آن پیاده‌سازی کنیم". انتظار می‌رود تا در آینده نزدیک این شرکت قابلیت جدید خود را با گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.