خیابان‌ها در شهر میلان و دیگر شهر‌های ایتالیا به علت هشدار‌های جدی دولت برای ماندن در منزل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خلوت شده اند. میزان مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت.

خبرنگار سی ان ان گفت: شاهد تابوت‌های زیادی هستیم که در کنار هم گذاشته شده اند. این تصاویر تابوت‌ها مربوط به یک کلیسا در شمال ایتالیا، کانون شیوع کرونا در این کشور است. فاصله گیری اجتماعی به این معنی است که افراد خانواده و دوستان این قربانیان نمی‌توانند در مراسم خاکسپاری آن‌ها شرکت کنند. افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، در تنهایی می‌میرند و در تنهایی به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار سی ان ان در ادامه این گزارش گفت: روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ نشانه‌ای از کُند شدن این روند به چشم نمی‌خورد. همچنان ویروس کووید ۱۹ در ایتالیا بیشتر از هر جای دیگر در روی زمین جان مردم را می‌گیرد. سیستم خدمات درمانی ایتالیا که زمانی یکی از بهترین نظام‌های درمانی در اروپا بود اکنون با محدودیت‌ها و کمبود‌هایی مواجه شده است. شیوع این ویروس در ایتالیا بیش از ۵۰ نفر از کادر درمانی را به کام مرگ کشانده است و بیش از ۷۰۰۰ نفر هم در سراسر ایتالیا مبتلا شده اند.

ایتالیا سه هفته است که به تعطیلی کشانده شده و پزشکان امیدوارند اقدامات بسیار سختگیرانه‌ای را در پیش گرفته شده سرانجام به نتیجه برسد. دکتر مورنو ترسولدی گفت: "امیدواریم از این پس تعداد مبتلایان کمتری به بخش‌های اورژانس منتقل شوند تا بتوانیم بهتر از بیماران مراقبت کنیم."

حتی اگر تعداد مبتلایان به این ویروس کاهش یابد، آسیب‌هایی که شیوع این بیماری به این کشور وارد کرده بسیار زیاد است. جمعه شب آمار مرگ و میر ناشی از کرونا ظرف یک روز ۹۶۹ نفر اعلام شد. مقامات ایتالیا شنبه شب مرگ ۸۸۹ نفر دیگر را در این کشور گزارش کردند.