چرا تور استانبول محبوب است؟

تور استانبول به راحتی می تواند به عنوان پرطرفدار ترین تور در میان تورهای کشور ترکیه، از روزگاران قدیم تا امروز معرفی شود، تنها شهر بزرگ جهان که محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا است و به همین واسطه نیز شهرت زیادی در سراسر دنیا کسب کرده است و در تمامی فصل های سال، بازار گردشگری در این شهر زیبا داغ است.

استانبول شهری قدیمی است با تاریخ پر فراز و نشیب، اماکن گردشگری لوکس و مدرن در کنار بناهای تاریخی و بافت قدیمی شهر تضاد زیبایی را به چشمان بیننده القا می­کند. توجه گردشگران همیشه به مقاصدی جلب می­شود که ترکیبی از لوکس بودن و راحتی با چاشنی تاریخ و فرهنگ را به همراه داشته باشد.

v1

 دیدنی ترین جاذبه­های گردشگری در استانبول کدامند؟

جاذیه­های تور استانبول از لحظه­ی ورود شما به فرودگاه جدید استانبول( IGA ) آغاز می­شود. این فرودگاه که در سال 2019 رسما در استانبول غاز به کار کرد با امکانات بسیار زیاد و وسعت چشمگیر خود قطعا به یکی از مهم­ترین پایانه­ های هوایی در خاور میانه خواهد شد. در قدم­های بعدی خود به کوچه پس کوچه ی زیبایی میرسید که پر از کافه­های زیبا همراه با فضاهای گرم و دوستانه هستند. عطر برخاسته از یک فنجان قهوه ی ترک در کنار پل زیبای بسفر و یا کافه­ای در حوالی مسجد ایا صوفیا همان چیزی است که تا آخر عمر از سفرتان به استانبول به خاطر خواهید داشت.

تک تک  کوچه پس کوچه های استانبول مملوء از دیدنی­هاییست که قدم ردن در آن­هارا لذت بخش می­کند. البته برای ابنکه استانبول را بهتر بشناسیم بهتر است چند تا از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری را نام ببریم، از میان هزاران دیدنی در استانبول می­توان به مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، کاخ دلمه باغچه، مسجد سلیمانیه، خیابان استقلال، میدان تقسیم و غیره اشاره کرد.

 

ازمیر کجاست؟

ازمیر سومین شهر بزرگ از شهرهای کشور ترکیه است و آنکارا و استانبول به‌عنوان اولین و دومین شهرهای بزرگ ترکیه شناخته می‌شوند. این شهر در ساحل دریای اژه واقع‌شده است و هرساله بر تعداد گردشگران و طرفداران این تور افزوده می‌شود. اگر بخواهیم این شهر زیبا را از لحاظ تاریخی بررسی کنیم، باید بگوییم که ازمیر یکی از تاریخی‌ترین شهر های کشور ترکیه است. طبق شواهد موجود  قدمت ازمیر به ۶۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می­گردد.

شهر ازمیر علی رغم اینکه سومین شهر بزرگ کشور ترکیه است، اما به دلیل محبوبیت بیشتر دو شهر آنکارا و استانبول اغلب در حاشیه باقی مانده است. اما تور ازمیر از بسیاری از جنبه هایی دیگر توری شگفت انگیز و جذاب برای سفر و گردش است. اگر طرفدار گردشگری ارزان هستید و هزینه ها برایتان مهمند، در فهرست مکان های گردشگری در ترکیه شهر ازمیر را فراموش نکنید. قیمت های پایین تر هتل ها و استراحتگاه ها در این شهر سبب می­شود بتوانید هزینه­هاس سفرتان را کنترل کنید و  ازمیر می­تواند بهترین مکان باشد.

 

v2

 

دیدنی های تور ازمیر

البته که زمان برای هر گردشگری از فاکتور های مهم و محدود است و با یک تور یک هفته­ای نمی­توان تک تک جاذبه های گردشگری یک شهر را دید؛ بنابراین بهتر است مهم ترین و دیدنی ترین هایشان را لیست کنی و قبل از سفر برنامه­ی گردشتان را تنظیم کنید. برخی از مهم­ترین جاذبه­هایی که در سفرتان به ازمیر نباید از دیدنشان غافل شوید را در اینجا معرفی می­کنیم. این جاذبه ها شامل بنای آسانسور (که با چشم انداز زیبا و رستورانش معروف شده است)، برج ساعت مشهور، قلعه قدیمی و تله کابین بالکووا را می­توان نام برد. برخی دیگر از آثار و بناهایی که در تور ازمیر می­توانید از آن­ها دیدن کنید، موزه باستان شناسی و موزه اقوام و کلیسای سنت پولیکارپ مقدس(قدیمی ترین کلیسای کاتولیک روم باستان در ازمیر) می باشد. اگر به تاریخ علاقه دارید حتما از شهر افسوس دیدن کنید. افسوس دومین شهر بزرگ امپراتوری روم شرقی بوده است و با یک رانندگی یک ساعته می­توانید از ازمیر به آنجا برسید.

برخی از تفریحات ازمیر کمی هیجان انگیز تر و پر تحرک­تر هستند، مانند شرکت کردن در مسابقات یک روزه اسب دوانی ازمیر. اگر سری به کوردون بزنید، می­توانید با سفارش یک نوشیدنی در قهوه خانه های زیبایش فرصتی برای آشنایی با مردم این شهر به خودتان بدهید. البته قایق سواری و گشت و گذار در دریا و تفرحات ساحلی هم ارمغان کوردون زیبا به گردشگرانش است.

 

آشنایی با تور کوش آداسی

 کوش آداسی یکی از مقاصد مدیترانه ای زیبا و یکی از پایگاه های مهم خاورمیانه برای دیدن کشتی های کروز در کشور ترکیه است. شاید در دهه­های گذشته خیلی از گردشگران حتی نام این شهر را نشنیده بودند اما این شهر اخیرا تبدیل به مقصد مورد علاقه گردشگران اروپایی برای تعطیلات شده است. کوش آداسی شهریست بندرگاهی، خورشید درخشان، دریا و تعطیلات سرگرم کننده از مهم­ترین عوامل جذابیت تور کوش آداسی نزد گردشگران می­باشند. سواحل شنی و صخره‌ای کوش آداسی از پرطرفدارترین سواحل برای انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب هستند. پارک آبی معروف کوش‌آداسی(آدالند) یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در اروپاست و جذاب ترین تفریحات و بازی­های آبی را به بازدیدکنندگان ارائه می­کند. تا اینجای کار تکلیف تفریحات آبی و سواحل کوش آداسی برای علاقمندان به تفریحات آبی مشخص شد. اما گردشگری در کوش آداسی به همینجا ختم نمی­شود.

 

v3

 

جاذبه های توریستی کوش آداسی

کوش آداسی جذابیت های توریستی فراوانی دارد و یکی از آن­ها داشتن مراکز خرید مقرون به صرفه برای علاقمندان خرید می­باشد. هتل های زیادی در نزدیکی سواحل مدیترانه­ای کوش آداسی ساخته شده­اند که در فصل های پر گردشگر(های سیزن) مملوء از جمعیت هستند. تور کوش آداسی تنها برای لذت بردن از سواحل و تفریحات آبی نیست، بلکه از این موضوع غافل نشوید که در نزدیکی این شهر جاذبه های تاریخی بی نظیری مانند شهر قدیمی پریه نه  و شبه جزیره دیلک قرار دارند.

برگرفته شده از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com