آزاده اولیایی درمانگر اعتیاد درباره تأثیر ماده مخدر شیشه، اظهار کرد: شیشه یا کریستال نوعی ماده محرک از خانواده آمفتامین‌هاست که مصرف آن اثر مستقیمی بر عملکرد مغز می‌گذارد.

این درمانگر اعتیاد با بیان اینکه عوارض مصرف طولانی مدت شیشه پیامد‌های شدیدی مانند اختلال در خواب، عملکرد جنسی و بی‌اشتهایی دارد، گفت: شیشه کبد و کلیه‌ها را برای جذب و دفع مواد دچار اختلال می‌کند، اما با وجود این همه عوارض همچنان مصرف شیشه در بین جوانان شیوع دارد.

وی ادامه داد: مهمترین عامل مصرف شیشه تبلیغاتی مبنی بر شادی آور بودن آن است که باعث شده جوان امروز در راه کسب لذت کاذب و تحت تأثیر گروه همتا به مصرف شیشه بپردازد و یکی از دلایل شیوع مصرف شیشه مخصوصا در بین خانم‌ها تبلیغاتی بود که در جهت لاغری و زیبایی از سوی تولیدکنندگان شیشه انجام گرفت، در کنار آن باور‌هایی مثل اینکه شیشه اعتیاد آور نیست و یا شیشه زیبا می‌کند باعث اغفال جوانان شده است.

اولیایی افزود: اگرچه در سال‌های اخیر با انجام کارزار‌های رسانه‌ای و همکاری اصحاب رسانه گام‌های موثری در خصوص اطلاع رسانی انجام گرفت و اکثر نوجوانان و جوانان بر اثرات جبران ناپذیر مصرف شیشه آگاهی یافتند، اما در برخی موارد مصرف کننده حتی نمی‌داند چه چیزی مصرف می‌کند، به طور مثال بسیاری از مصرف کنندگان شیشه به عنوان داروی گیاهی و لاغری این محصول را در آرایشگاه و یا باشگاه ورزشی توسط دوستان خود دریافت کرده بودند.

وی گفت: واقعیت این است که شیشه در ابتدای مصرف باعث ایجاد شادی کاذب می‌شود، اما پس از مدت کوتاهی نه تنها باعث شادی نمی‌شود، بلکه اغلب افراد مصرف کننده دچار افسردگی شدید می‌شوند.

این درمانگر اعتیاد خاطرنشان کرد: از سایر پیامد‌های مصرف شیشه می‌توان به هراس و اضطراب، پارانویا (سوء ظن شدید) همراه با توهم و هذیان، تغییر ناگهانی در رفتار و گفتار، اختلال در درک، نارسایی کلیه و ریه، بی‌اشتهایی، سوء تغذیه و کاهش وزن شدید و عوارض قلبی خطرناک، اشاره کرد، همچنین مصرف زیاد و یکباره شیشه به علت پیامد‌های قلبی شدید می‌تواند منجر به مرگ شود.