امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش، با اشاره به فعالیت‌های گسترده ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و همچنین ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا، اظهار داشت: با نگاه فرمانده محترم ارتش و انتظارات مردم از ارتش، ارتش از همان ابتدا وارد عمل شده و کمک‌های لازم در حال انجام است. ارتش مسئولیت دفاع از کشور را برعهده دارد و در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی دفاع از کشور و تأمین امنیت، ظرفیت‌های درمانی خود را نیز به میدان خدمت رسانی به مردم عزیزمان آورده است مثلاً ما بیمارستان هاجر، بعثت، گلستان و بیمارستان شهر رشت را در کنار چندین بیمارستان سیار و صحرایی در اختیار مردم قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه با وجود نگرانی‌های در پی شیوع ویروس کرونا در کشور این موضوع تأثیری بر مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور نداشته است، تصریح کرد: شرایط امنیت کشور بسیار خوب است. اگر قرار باشد بنا به نگرانی‌ها، پادگان‌ها تعطیل شوند در این صورت چه کسی از مرزها مراقبت خواهد کرد؟ چه کسی به صورت ۲۴ ساعته از آسمان کشور مراقبت می‌کند؟ دریاها را چه کسی می‌خواهد کنترل کند!؟ بنابراین ما باید تلاش کنیم جامعه را حفظ کنیم سلامتی شأن را تأمین کنیم تا مأموریت خود را انجام دهند. هر کدام از این بخش‌های کشور اگر آسیب ببیند ضرر و زیانش بسیار بیشتر از کرونا خواهد بود، امنیت کشور اگر برقرار نشود جبران ناپذیر خواهد بود و هیچ خللی در مأموریت‌های ارتش نباید به وجود بیاید. ما تلاش می‌کنیم تا همه سالم باشند و به کارهای خود برسند و تا امروز هیچ مورد مثبتی در پادگان‌ها نداریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه ترس دشمنان ما از حضور مردم در عرصه‌های مختلف بیشتر از تسلیحات ماست، گفت: تسلیحات و تجهیزات نظامی نمی‌توانند مؤثر باشند مگر اینکه پشتوانه‌ای قوی مثل مردم داشته باشند. هیچ ارتشی نمی‌تواند بدون کمک مردم موفقیت‌های مستمر داشته باشد، ممکن است در یک مقطع چند عملیات موفق داشته باشد اما با پشتیبانی مردم این موفقیت‌ها استمرار می‌یابد، همانطور که در دفاع مقدس این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند که اتحاد و همبستگی مردم را از بین ببرد و بین مردم، مسئولین و نظام اختلاف ایجاد کند و برای این هدف با هزینه‌های فراوان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای کار می‌کنند، آنها می‌خواهند ارزش‌های حاکم بر خانواده و جامعه را از بین ببرند، بنیان خانواده، اعتقادات، اتحاد و همبستگی مردم را تضعیف کنند. وظیفه ما و رسانه‌های انقلابی این است که به صورت ایجابی این نقشه‌ها را خنثی کنیم.

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: وظیفه ارتش این است که در مقابل هر گونه تهدید در زمین، هوا و دریا بایستد، پس باید در شرایط مختلف و بحران‌ها بتوانیم خود را حفظ کنیم تا مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم، همه تلاش ما بر این است همه این کنترل‌ها نظارت‌ها برای حفظ توان کشور است و شرایط حفظ این توان سالم ماندن مردم است که بسیار مهم است و ان شالله با یاری خداوند متعال و تلاش مسئولان و مردم موفق خواهیم شد.