افرادی که این واکسن به آنها تزریق شده همگی ساکنان دائمی شهر ووهان چین بوده و بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته‌اند. داوطلبان یادشده به سه گروه که هر یک ۳۶ عضو داشتند، تقسیم شدند.

این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و محققان ظرف مدت ۶ ماه واکنش واکسن در بدن این افراد را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند. بنابراین نباید انتظار داشت که این واکسن در آینده نزدیک در دسترس قرار بگیرد.

تولید این واکسن با همکاری شرکت زیست فناوری چینی CanSino Biologics و یک گروه تحقیقاتی به رهبری چن وی صورت گرفته است. چن وی متخصص مقابله با خطرات زیست محیطی و کنترل شرایط در آکادمی نظامی علوم پزشکی چین و ژنرال برجسته ارتش چین است.

مجموع این گروه از اواخر ژانویه در ووهان مستقر شده و بررسی‌های خود در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

اعضای این گروه پیش از این موفق به تولید واکسن ابولا هم شده بودند. افراد داوطلب در این طرح لزوماً به ویروس کرونا مبتلا نیستند و هدف از انجام آزمایش‌های مذکور بررسی این مساله است که آیا با تزریق واکسن آنتی بادی‌های مورد نیاز برای نابودی ویروس کرونا در بدن تولید شده و در برابر این ویروس مصونیت ایجاد می‌کند یا نه.

بر اساس برآورد محققان چینی آماده سازی نهایی این واکسن حداقل یک سال به زمان نیاز دارد ولی ممکن است برخی داروها و فرآورده‌های مرتبط با آن برای استفاده سریع و ضروری تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار بگیرند.