دو تن از نمایندگان مجلس آمریکا که به تازگی با ترامپ تماس نزدیک داشته‌اند با تایید مظنون بودن به آلوده شدن به کرونا اعلام کردند که آنان تصمیم به خود قرنطینه شدن گرفته‌اند.  

داگ کالینز نماینده حزب جمهوریخواه که در جمعه گذشته با ترامپ دیدار و حتی با وی در دفتر مراکز کنترل بیماری دست داده است، گفت: او به تازگی مطلع شد که در یک نشست محافظه کار ماه گذشته با کسی که آزمایش ویروس جدید کرونا وی مثبت اعلام شده است، در تماس بوده است.  

مت گیتس دیگر نماینده حزب جمهوریخواه آمریکا که روز دوشنبه با ترامپ سفری را انجام داده بود، به همین ترتیب پس از اینکه خبر داد که وی نیز ۱۱ روز پیش در کنفرانس CPAC با یک فرد آلوده تماس نزدیک برقرار کرده است.  

هیچ یک از این دو نماینده تا کنون علائم ویروس کرونا را گزارش نکرده‌اند.  

در همین رابطه کالینز گفت: در حالی که من هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنم، تصمیم گرفته‌ام تا قرنطینه خانگی را انجام دهم.  

دفتر گیتس نیز در پیامی توییتری نوشت: در حالیکه نماینده کنگره دارای هیچ یک از اعلائم آلوده شدن نیست اما وی امروز حاضر به آزمایش دادن شد و انتظار دارد به زودی نتایج آن را کسب کند.  

مقام‌های آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۴۷ نفر و قربانیان ناشی از این بیماری به ۲۱ تن افزایش یافته است.  

تاکنون ۲۱ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۱۸ مورد از این آمار در ایالت واشنگتن، دو مورد در ایالت فلوریدا و یک مورد در ایالت کالیفرنیا بوده است.  

سرعت شیوع بیماری کرونا در آمریکا در هفته گذشته ناگهان افزایش یافته به طوری که روز شنبه ۱۱۷ مورد و در روز گذشته ۱۰۷ مورد جدید ابتلا گزارش شده است.  

شیوع کرونا همچنین حاشیه‌های سیاسی و هراس میان مقام‌های آمریکا نیز داشته است.  

سناتور «تد کروز» یکشنبه‌شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که با فرد مبتلا در این نشست تماس داشته و با او دست داده است و با توجه به توصیه پزشکان به مدت یک هفته خود را در خانه قرنطینه خواهد کرد.