موضوع مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس موضوعی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تاثیر بسیار زیادی در داشتن تجارتی سودمند و یا از بین رفتن کامل سرمایه یک فرد معامله گر و یا ترید در بازار فارکس ایفا می کند. در صورتی که معامله گر از دانش کافی برای مدیریت ریسک صحیح برخوردار نباشد همچنین در صورتی که این فرد از بهترین سیستم های تجاری کل دنیا نیز بهره ببرد باز هم هیچگونه سودی حاصل نخواهد شد. در حالت کلی بحث مدیریت ریسک انواع مختلفی دارد. مدیریت ریسک برای کنترل ریسک تجاری توسط فرد تریدر و معامله گر به وجود خواهد آمد که می‌تواند اندازه لات و هجینگ معاملات و ساعات و روزهای معامله را محدود کرده و به گونه‌ای به فرد معامله کمک کند تا از هرگونه ضرر و زیان احتمالی جلوگیری نمایند.

b0

در صورتی که شما عزیزان قصد انجام معامله در بازار معاملات وارد شده و می خواهید معامله صدور و تجارتی مناسب برای خود ایجاد کنید با ما در ادامه مقاله همراه بوده و مطالب ارائه شده در این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه نموده و اطلاعات مناسبی در زمینه مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس را دوباره بدست بیاورید:

دلایل اهمیت مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس

مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین مفاهیم برای باقی ماندن و کسب سرمایه مناسب توسط فرد معامله گر در بازار معاملات فارکس به حساب می آید. در حقیقت باید بگویم که معمولاً معامله‌گران و تریدرها مفهوم مدیریت ریسک را به آسانی دریافت می کنند اما اعمال کردن این مفهوم در تجارت و کسب و کار در بازار معاملات فارکس کار نسبتا دشواری می باشد. معامله‌گران و تریدرها در بازار معاملات برای انجام معاملات خود از یک بروکر مناسب تجارت بورس ایران استفاده خواهند کرد. بروکر ها امکانات بسیاری در اختیار معامله گران قرار می دهند که یکی از این مزایا و امکانات  این می باشد بروکرها از امنیت بسیار بالا و زیادی بهره برده و سعی می کنند توجه افراد از مشکلات موجود در بازار معاملات فارکس منحرف نمایند. این موضوع باعث می‌شود زمانی که یک تردیر به صورت پلتفرم تجاری خود می‌یابد این ذهنیت را با خود به همراه داشته باشد که باید ریسک بسیار بالایی انجام دهد تا بتواند پول‌های رقم بالا دریافت کرده و سود مناسبی برای خود ایجاد کند. افراد معمولا با استفاده از حساب آزمایشی به انجام فعالیت در این بازار مشغول می شوند و تا حدود زیادی این موضوع و درک آن برایشان آسان باشد اما زمانی که قضیه جدی شد و پول واقعی به میان می آید بحث مدیریت ریسک از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی بهره خواهد برد.

چگونگی کنترل ضرر در فارکس

یکی از روش‌های مختلف برای مدیریت ریسک در بازار معامله کنترل ریسک می باشد. این موضوع بسیار مهم است که فرد تریدر بداند باید در چه زمانی در یک معامله عقب نشینی کرده و جلوی ضرر را بگیرد.

B2

در چنین شرایط فرد تریدر می تواند از توقف کامل برای توقف ذهنی برای کنترل و مدیریت ریسک استفاده نمایند و توقف زمانی اتفاق می‌افتد که در هنگام شروع معامله فرد معامله گر حد ضرر خود را در یک محدوده معین مشخص کرده و همچنین توقف عرضه نیز زمانی به وجود می‌آید که مقدار فشار و یا حداکثر افت سرمایه در هنگام شروع معامله در نظر گرفته می شود.ب حث تعیین حد ضرر در بازار معاملات فارکس و کنترل و مدیریت ریسک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک علم جداگانه محسوب می شود و نکته بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد این است که باید فرد معامله گر به صورت منطقی میزان ضرر معامله را محدود کرده و این موضوع را به صورت کامل برای خود قابل درک نماید و زمانی که حد ضرر در ذهن و پلتفرم تجاری توسط معامله گر تعیین شد به هیچ وجه نباید آن را زیر پا بگذارد.