بیایید با واقعیت روبرو شویم، شاید سال‌های اخیر خیلی با سفرهای هوایی یار نبود‌ه‌اند و به خاطر آب و هوای بد زمستانی هزاران پرواز با تأخیر روبرو شدند و میلیون‌ها مسافر را کلافه کردند. تمام این اخبار با برخی تصادفات هوایی کامل شدند و مردم را به شک انداختند که آیا سفر هوایی بهترین راه به حساب می‌آید؟ اما این بار در مقاله‌ای به این باورها پرداخته‌ایم و به شما اطمینان می‌دهیم که هنوز هم استفاده از این روش برای مسافرت، قابل اعتماد است و دلایل محکمی هم برای آن داریم، پس با خیال راحت بلیط هواپیما خود را خریداری کنید.

هواپیما امن است

این باور که پرواز یکی از امن‌ترین روش‌های مسافرتی است هنوز هم پابرجا باقی مانده است. روزانه بیش از ۹۳ هزار پرواز تجاری برنامه‌ریزی شده در سرتاسر جهان اجرا می‌شود و میزان تصادفات مرگبار در آن‌ها بسیار ناچیز بوده و در واقع احتمال آنکه صاعقه با کسی اصابت کند بیشتر از سقوط هواپیما است. حتی اگر پروازتان با مشکل دچار شود احتمال اینکه از آن حادثه جان سالم به در ببرید کم نیست. مطالعه‌ای که درباره تمام تصادفات هوایی آمریکا بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ انجام شده بود نشان می‌داد که ۹۰ درصد از مسافران و خدمه جان سالم به در برده‌اند.

c1

هزینه پروازها بسیار قابل قبول است

شاید این‌طور به نظر نرسد اما با وجود نرخ تورم معمولاً قیمت بلیط ایرلاین‌ها پایین است. در واقع در طی ۳۰ سال اخیر این قیمت حتی با افتی ثابت هم مواجه بوده و اجازه داده تا مردم بیشتری به سمت آن بروند. رقابت رو به رشد، هواپیماهای کارآمدتر و توانایی بیشتر برای پیدا کردن پروازهای ارزان به صورت آنلاین همگی نقش مهمی در این روند داشته‌اند. البته هنوز هم وقتی پای رزرو کردن بلیط در میان می‌آید همه از گرانی آن شکایت دارند اما به هر حال ما در زمانی زندگی می‌کنیم که قیمت پروازها به نسبت قابل قبول‌تر هستند.

 

هنوز هم هواپیما سریع ترین راه حمل و نقل است

اگر تنها چند روز محدود برای سفر داشته باشید و واقعاً بخواهید از آن بیشترین استفاده را بکنید، بهترین گزینه پیش رویتان هنوز هم پرواز است. اگر پرواز داخلی را انتخاب کنید، احتمالاً می‌توانید در کمتر از چند ساعت به مقصد دلخواهتان برسید و در همان بدو ورود تعطیلات خود را آغاز نمایید. اگر بخواهید رانندگی کنید احتمالاً باید چند روز با ماشین در راه باشید و در نهایت زمان بسیار محدودی برای اقامت خواهید داشت. به ویژه به هنگام بازگشت، خستگی چند ساعت پرواز با چندین ساعت رانندگی اصلاً قابل قیاس نیست.

c2

هواپیما تنها راه سفر به برخی نقاط دنیا است

می‌خواهید راهی یک تور اروپا شوید و شهر‌هایی مثل پاریس و بارسلون را ببینید؟ آیا دوست دارید به سواحل تاهیتی سر بزنید؟ با این حساب تنها را شما پرواز است. روزگار قایق سواری به سمت اروپا و نقاط دیگر دنیا خیلی وقت است که به پایان رسیده و برای مسافران بین‌المللی، سفر هوایی امکانات بی‌انتهایی را فراهم می‌کند و این شانس را به همه می‌دهد که سرزمین‌های دور دست را دیده و مقاصدی منحصر به فرد را امتحان کنند. برخی از این مقاصد بدون وجود هواپیما هرگز قابل دسترس نبودند و تنها در دنیای سفرهای هوایی مدرن توسط گردشگران کشف شدند.

هواپیماهای مدرن مجهز به سیستم های سرگرمی هستند

هواپیماهای مدرن معمولاً با سیستم‌های سرگرمی مختلفی تجهیز شده‌اند و گلچینی از فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، موسیقی و بازی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این امکانات به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر به مقصد برسند و در این زمان با ریلکس کردن سختی راه را فراموش کنند. البته حتی هواپیماهایی که به این سیستم مجهز نیستند هم به شما این امکان را می‌دهند که با خودتان سیستمی به همراه بیاورید. اکثر مسافران امروزه گوشی‌های هوشمند و تبلت دارند و می‌توانند آن را با انواع فیلم‌ها و موسیقی‌های دلخواهشان پر کنند.

c3

می‌توانید از وقت خود به طور مفید استفاده کنید

به همراه داشتن لپ تاپ حین پرواز، همچنین وقت خالی در هواپیما به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از زمانی که رانندگی می‌کنید مفید باشید. اگر پروازی طولانی دارید، این کار به شما موقعیت انجام برخی کارها را داده و می‌توانید از سرویس‌های اینترنت برخی از ایرلاین‌های بین‌المللی هم استفاده کنید.

می توانید بخوابید

اگر شما هم یکی از آن مسافران خوش شانسی هستید که می‌توانند در یک هواپیما به راحتی بخوابند، این شانس را دارید که از زمانتان بهترین استفاده را کنید و وقتی به مقصد رسیدید، پر انرژی باشید.

c4

پرواز با هواپیما احساس تعلق به یک جامعه را ایجاد می کند

پرواز کردن به ویژه در گروه اقتصادی، احساس تعلق به یک جامعه در کنار دیگر مسافران را می‌دهد. این احساس حتی اگر برای مدت کوتاهی هم که باشد مسافران را با هم صمیمی‌تر می‌کند. به عبارتی دیگر می‌توانید به راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنید و یک مکالمه دوستانه و خوب را تجربه نمایید. این کار به کوتاه‌تر شدن سفر کمک زیادی می‌کند. البته گاهی امکان دارد کنار کسی باشید که به صحبت کردن علاقه‌ای ندارد اما این مورد کمتر اتفاق می‌افتد.

برای خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی با ارزانترین قیمت، به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.eavar.com/fa/flight/

از مناظر عالی می توانید لذت ببرید

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که صندلی کنار پنجره گیرتان بیاید، می‌توانید مناظری خیره‌کننده از پنجره را تماشا کنید. هیچ چیز به اندازه منظره یک شهر، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها یا کوهستان از آسمان هیجان‌انگیز نیست. حتی در شب که تاریکی آسمان را پر می‌کند، تماشا کردن نور شهرها جذابیت خاص خود را دارد.

c5