به گزارش پارس به نقل ازایسنا، این گزارش به دنبال درخواست خانواده مسافران پرواز ۳۷۰ مالزی منتشر می‌شود. مقامات مالزی این گزارش ۴۷ صفحه‌ای را از رخدادهای لحظه به لحظه و تماس‌های میان هواپیمای مالزیایی و ماهواره اینمارست منتشر کردند.

از آنجا که خانواده‌های مسافران مفقود شده از توضیحات و اطلاعات مقامات و کارشناسان مربوطه رضایت کافی نداشتند به دولت فشار آوردند تا این اطلاعات در اختیار آنها قرار گیرد تا خودشان به صورت مستقل این اطلاعات پیچیده را تحلیل کنند.

بنابر گزارش سی‌ا‌ن‌ان، هفته‌ها بود که کمپانی اینمارست اعلام می‌کرد اجازه انتشار این اطلاعات را ندارد زیرا مقامات مالزیایی اختیار قانونی آن را داشتند و عملیات جستجو در حیطه اختیارات آنها بوده است. با این حال «ریچارد کوئست»، نایب رئیس کمپانی اینمارست هفته گذشته با اطمینان کامل گفت که اطلاعات تفسیر شده از سوی کارشناسان این کمپانی کاملا صحیح بوده است.

این در حالی است که ماموران تجسس عملیات جستجوی هواپیمای مالزیایی پرواز ۳۷۰ این کشور با اطمینان خاطر از سقوط این هواپیما در پهنه دورافتاده اقیانوس هند جنوبی صحبت می‌کنند. کارشناسان تحقیق مرکز سوانح هوایی استرالیا می‌گویند: تحلیل سیگنال‌های رد و بدل شده میان هواپیمای مالزی و ماهواره «اینمارست» نشان می‌دهد که پرواز ۳۷۰ به احتمال فراوان به دلیل اتمام سوخت سقوط کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال، آنها همچنین با اطمینان خاطر از سقوط هواپیمای مالزی در منطقه دورافتاده اقیانوس هند جنوبی در فاصله ۲۵ مایل دریایی از آخرین مکان دریافت سیگنال‌ها خبر می‌دهند. این درحالیست که جستجوهای اولیه هوایی و دریایی برای یافتن لاشه این هواپیما تاکنون بی‌نتیجه باقی مانده است.

اداره امنیت حمل و نقل استرالیا اعلام کرد: ‌ نتیجه‌گیری‌های آنها از مکان احتمالی سقوط هواپیما مبتنی بر تخمین مسافتی است که هواپیما سقوط کرده است آنها همچنین با استفاده از داده‌های دریافتی از ماهواره، ۵ مایل دریایی را به عنوان خطای احتمالی به وسعت منطقه جستجو افزوده‌اند. این اداره همچنین قصد دارد از هفته آینده عملیات جستجوی هواپیمای مالزی را از طریق مناقصه عمومی به پیمانکاران خصوصی واگذار کند.

کارشناسان اداره امنیت حمل و نقل استرالیا همچنین اعلام کرد: با الگوبرداری و شبیه‌سازی میزان سوخت مصرفی در چندین مسیر هوایی به نسبت سرعت هواپیماها می‌توان نتیجه گرفت که پرواز ۳۷۰ نیز در نزدیکی آخرین مکان ارسال سیگنال‌ها دچار اتمام سوخت شده و سقوط کرده است. آنها همچنین با استفاده از یک شیوه جدید یعنی میکروفون‌های زیردریایی که معمولا به منظور بررسی نشانه‌های انفجارهای آزمایشی هسته‌ای غیرقانونی استفاده می‌شوند، قصد دارند منطقه جستجو را سامان‌دهی کنند.