پردازنده سریع

چیپست Kirin 710F گوشی  Huawei Y9sدر بخش پردازنده مرکزی دارای هشت هسته پردازشی، شامل چهار هسته بسیار سریع Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی کم مصرف  Cortex-A53با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. در مواقعی که کاربر، کارهای سنگین مثل پخش ویدئو، گیمینگ و ویرایش عکس و ویدئو انجام می‌دهد، این هسته‌های پرقدرت Cortex-A73 هستند که وارد عمل می‌شوند. اما برای استفاده‌های سبک‌تر چون وب‌گردی، اینستاگرام و تلگرام، هسته‌های Cortex-A53 مورد استفاده قرار می‌گیرند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

اگر Kirin 710F را با چیپست نسل قبل Kirin 659 مقایسه کنیم، در عملکرد تک هسته 75 درصد و در عملکرد چند هسته‌ای 68 درصد سریع‌تر است. مطمئناً این یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به گوشی  Huawei Y9sاست؛ چرا که می‌توانند از عملکرد سریع و روان‌تری بهره‌مند شوند.

پردازنده گرافیکی 64 هسته‌ای پرقدرت

تراشه Kirin 710F دارای پردازنده گرافیکی مجتمع Mali-G51 MP4 است که به دلیل استفاده از چهار دسته سایه‌زن، عملکرد گرافیکی چشم‌گیری دارد. پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 با برخورداری از ریزمعماری به‌روز و بهینه Bifrost، از تمام رابط‌های برنامه‌نویسی مُدرن نظیر OpenGL ES 3.2،  Vulkan 1.0و OpenCL 2.0 پشتیبانی می‌کند. بنابراین چه با گوشی خود بازی کنید و چه ویدئوی 4K تماشا کنید، چیپست Kirin 710F تعبیه شده در گوشی Huawei Y9s هرگز کاربر را ناامید نخواهد کرد.

همچنین این تراشه از فناوری بهبود دهنده GPU Turbo 3.0 بهره می‌برد که می‌تواند ضمن کمک به اجرای روان‌تر بازی‌ها و بهبود سرعت پاسخ‌دهی صفحه لمسی گوشی، مصرف باتری را تا 10 درصد کاهش دهد.

y9s-1

 

هوش مصنوعی پیشرفته

این چیپست به شتاب‌دهنده هوش مصنوعی نیز مجهز شده است. پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) این چیپست از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه و شناسایی اشیا بهره می‌گیرد تا تنظیمات دوربین را به طور خودکار در بهترین حالت ممکن قرار دهد. این چیپست پرقدرت، قادر به تشخیص 22 صحنه مختلف در بیش از 500 سناریو است. بنابراین اگر کاربر نخواهد با تنظیمات سخت دوربین دست و پنجه نرم کند، هواوی Y9s او را از انجام این کار بی نیاز می‌کند.

مودم پرسرعت    LTE

مودم داخلی چیپست Kirin 710F از VoLTE دوگانه پشتیبانی می‌کند که به معنای امکان استفاده از دو سیم‌کارت 4G هم‌زمان است. پشتیبانی از LTE Cat.12/13 باعث شده سرعت دانلود گوشی Huawei Y9s به 600 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود آن به 150 مگابیت در ثانیه برسد.

y9s-2

زمان عرضه هواوی Y9s در بازار ایران

لازم به ذکر است گوشی هواوی Y9s به‌زودی در بازار ایران، نخست در قالب پیش فروش عرضه خواهد شد و خریداران اولیه از هدیه‌ای به ارزش ریالی ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومانی برخوردار خواهند شد. اطلاعات بیشتر درباره پیش فروش Y9s به‌زودی منتشر خواهد شد.

هوآوی؛ دومین برند برتر دنیا در حوزه گوشی‌های هوشمند

محصولات و خدمات هوآوی در بیش از 170 کشور جهان موجود است و توسط یک سوم از جمعیت جهان استفاده می‌شود. Huawei Consumer BG یکی از سه واحد تجاری هوآوی محسوب می‌شود که گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و تبلت‌ها، ابزارهای پوشیدنی و سرویس‌های ابری و... ‌را شامل می‌شود. هوآوی با قدمتی حدود 30 سال تجربه و تخصص در صنعت ارتباطات، حالا دومین برند برتر در حوزه گوشی‌های هوشمند در سطح دنیاست و در تلاش است تا مقام نخست را از آن خود کند.