مسافر که باشید، اولین چالشی که با آن مواجه خواهید بود، چگونگی اقامت شما در طول سفر است. نوع این چگونگی اقامت درگیر عوامل بسیاری انتخاب می شود. آیا در یک سفر طبیعت گردی هستید؟ و یا در حال گردشگری با هدف برخورداری از یک حس آرامش بخش می خواهید چند روزی را در یک فضای دلنشین خلوت کنید؟ شاید هم با تامین اهدافی غیر از تفریح راهی سفر شده اید. مثلاً برای انجام کاری اداری راهی سفر هستید و یا یک سفر علمی در پیش دارید. اصلا تیم باشگاهی مورد علاقه شما در یک شهر دیگر بازی دارد و شما برای تماشای آن بازی قصد سفر دارید. در هر صورت اقامت چیزی نیست که نخواهید به آن فکر کنید. خصوصا که این اقامت همراه با شهر تهران باشد و شما قصد اجاره روزانه خانه در تهران را داشته باشید.

z1

قواعد خانه مبله و اجاره روزانه خانه در تهران

به هر صورت تهران می ‌تواند در مسیر سفر هر کسی قرار گیرد. از تفریحات گرفته تا انجام امورات اداری و سفر های علمی و شاید تماشای بازی باشگاه های مورد علاقه؛ اما بهترین نوع اقامت در تهران کدام گزینه است؟ آیا می شود در تهران چادر زد؟!!! و یا همراه با هتل های گران قیمت این شهر شد؟ یکی از بهترین انتخاب ها می تواند اجاره روزانه آپارتمان در تهران باشد.

وقتی صحبت از اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران داریم، هدف تهیه یک خانه با امکاناتی کامل است. چیزی که با عنوان خانه مبله از آن یاد می شود. این انتخاب یعنی اجاره روزانه خانه در تهران از علایق شخصی افراد می آید. به هر صورت خیلی ها دوست دارند که همراه خانه‌ ای واقعی باشند تا درگیر جریانات مصنوعی هتل ها و مسافرخانه ها شود؛ اما تعریف خانه واقعی در اجاره روزانه خانه در تهران چگونه است؟ منظور دقیق از آپارتمان مبله چیست؟ این خانه ها شامل چه امکاناتی هستند و الزاماً در آنها باید انتظار چه خدماتی را داشته باشیم؟ با این مقاله همراه باشید تا با تعریف درستی از خانه مبله در مسیر اجاره روزانه خانه در تهران آشنا شوید.

تعریف کلی از آپارتمان مبله در اجاره روزانه خانه در تهران

در یک تعریف کلی، آپارتمان مبله خانه ‌ای است که در نگاه معمول آماده برای زندگی است. یعنی آنکه برای ماندن در آن الزاما نیاز به تهیه وسیله خاصی خارج از عرف نخواهید شد؛ اما همان طور که گفتیم، عرف در تعیین سطح زندگی عادی نقش مهمی دارد. از آنجا که اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران شامل قانون خاصی نیست و هیچ متولی دولتی نیز چندان مسئولیتی در اجرای آنها ندارد، انتظار ایجاد یک قانون کلی در چیدمان خانه ها نیز وجود ندارد.

در اجاره روزانه خانه در تهران، عرف حرف اول را می ‌زند؛ اما این عرف از غرب تهران تا شرق و شمال و جنوب این شهر متفاوت است. آن امکاناتی که در خانه های مبله پیدا می کنید، از محله های لوکس نشین تهرانی تا محله های سطح پایین این شهر تنوع بسیار خواهد داشت. از این رو عرف را با توجه به محله ای که قصد اجاره روزانه آپارتمان در تهران دارید، در نظر بگیرید.

z2
اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران

مقدمات در خلق آپارتمان های مبله

منظور از مبل بودن، الزاماً برخورداری از مبلمان خاصی نیست. این طور نیست که یک دست مبل در خانه باشد و تمام. مبله بودن خانه تعریفی کلی از وسایل مورد نیاز زندگی، حاضر در یک خانه است. در اجاره سوئیت در تهران متوجه سطح انتظارات خود از خانه مبله باشید. چرا که به صرف اجاره سوئیت در تهران از خدمات یکسانی برخوردار نخواهید شد.

در بعضی از خانه های مبله، تامین ضروریات ابتدایی حرف اول را می ‌زند. امکاناتی اولیه مانند تختخواب، کمد، میز آشپزخانه، مبلمان، فرش، تلویزیون، یخچال، اجاق گاز و... . در این تعریف صاحب ملک خود را ملزم به تامین چیزی فراتر از این امکانات نمی داند. از سوی دیگر در تأمین همین امکانات در مسیر اجاره روزانه خانه در تهران نیز ممکن است با سطح پایین تجهیزات مواجه شوید. مثلاً یخچالی کوچک و یا گازی معمولی و شاید تلویزیونی قدیمی و یا جدید؛ اما کوچک در خانه باشد و تمام.

قطعا اگر قصد خلق یک مسافرت خاطره انگیز را دارید، این امکانات نمی ‌تواند شما را راضی نگه دارد. شاید در جنوب تهران چیزی شبیه به این ماجرا عادی باشد؛ اما در غرب تهران تا شمال این شهر دیگر نمی توان همراه با یک تلویزیون کوچک و یا قدیمی، انتظارات کرایه های نجومی را داشت. امکاناتی مانند تختخواب، پرده های زیبا، لامپ های تزئینی، میز غذاخوری، اجاق گاز فردار، مایکروویو، یخچال فریزر های بزرگ، کولر گازی، سیستم گرمایش مطلوب و... ، اگر چه در مسیر مقدمات ابتدایی زندگی قرار ندارند؛ اما برای بسیاری از کسانیکه به دنبال اجاره روزانه خانه در تهران هستند، اهمیت خواهد داشت.

چگونه در اجاره روزانه خانه در تهران موفق باشیم؟

اگر از طریق سایت های اینترنتی در تکاپوی اجاره روزانه خانه در تهران هستید، بهتر است با جزئیات دقیق، جدا از محل قرارگیری خانه، از امکانات موجود در خانه و سطح کیفی آنها مطلع شوید. حتماً از مالک سوالات کامل خود را در باب اجاره روزانه خانه در تهران بپرسید. از قبل بدانید که خانه از چه امکاناتی بهره مند است. سوالاتی که باید حتماً راجع به آنها در اجاره روزانه خانه در تهران اطلاعات کامل داشته باشید، می تواند از قرار زیر باشند.

  • خانه چند اتاق خواب دارد؟
  • خانه چند حمام دارد و یا نوع آبگرمکن چگونه است؟
  • خانه از چه نوع سرویس بهداشتی برخوردار است؟
  • خانه، حیاط و یا بالکن دارد؟
  • امکانات موجود در خانه چگونه است؟ چند تلویزیون دارد؟ نوع سیستم سرمایش و گرمایش چگونه است؟
  • خانه آسانسور دارد؟
  • مساحت دقیق خانه چقدر است؟ آیا با تعداد مسافران مورد نظر شما همخوانی دارد؟
  • خانه پارکینگ دارد؟
  • در موارد اجاره روزانه خانه در تهران همراه با انتظارات سطح بالا آیا خانه استخر، سونا و... دارد؟