بالا بودن قیمت بلیط هواپیما، هزینه های اقامتگاه و هزینه های خورد و خوراک و گشت و گذار در مقصد، همگی بر روی هزینه های سفرتان تاثیر می گذارد.

برای اینکه به سفر بروید و سفری ارزان را برای خودتان برنامه ریزی کنید، لازم است که ترفندها و راهکارهایی را بلد باشید تا بتوانید دفعات بیشتری را در طول سال به سفر بروید.

یکی از راهکارها برای اینکه هزینه های سفرتان ارزان تر تمام شود، رزرو تورهای مسافرتی است.

تورهای مسافرتی مزایای زیادی دارند به ویژه برای افرادی که می خواهند برای بار اول به سفر بروند. یکی از مهم ترین مزایای تور پرداخت هزینه‌ی کمتر نسبت به سفر شخصی است.

با قطعیت نمی توان گفت که سفر با تور خیلی خوب است، اما بسته به روحیه ی شما سفر باتور می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد.

یکی از مزایای مسافرت با تور برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی است که این تورها دارد که از زمانتان در سفر به صورت بهینه استفاده می کنید و در واقع در مقصد سفرتان سردرگم نیستید.

تورهای مسافرتی خدماتی چون رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، هماهنگ کردن هتل، ترانسفر فرودگاهی، ترانسفر بین شهری، وعده های غذایی شام و ناهار و صبحانه کاملا با هماهنگی قبلی و بدون نیاز به اقدامی از طرف شما انجام می شود.

در صورتیکه برای سفر رفتن ماهر باشید یکی از ترفندها برای سفر ارزان رزرو تورهای لحظه آخری است. گفتنی است که این تورها برای افرادی که می توانند در کمترین زمان آماده ی سفر شوند گزینه ی مناسبی است.

c1

قیمت تورهای مسافرتی با توجه به زمان سفر، مدت تور، خدمات، نوع پرواز، محل اقامت متغیر است. در ادامه به بررسی برخی از مواردی که قیمت تور را تحت تاثیر قرار می دهد پرداخته ایم.

قیمت تور کیش 4 شب و 5 روز به عنوان یکی از تورهای مسافرتی پر طرفدار داخلی تحت تاثیر زمان، نوع ایرلاین و هتل محل اقامت دارای نرخ های متغیری است. شما در زمان هایی از سال مانند فصل تابستان که هوای این جزیره گرم است می توانید ارزان تر به کیش سفر کنید.

البته که در زمان های دیگر هم البته به جز تعطیلات برای شما امکان سفری ارزان فراهم است؛ اول هفته ها قیمت های پروازی به کیش ارزان تر است و معمولا مسافران آخر هفته ها و در تعطیلات سفر می کنند.

همچنین ساعت پروازی صبح معمولا گران تر است و اگر ساعت پروازی صبح را انتخاب کنید می توانید از روز اول سفرتان را هم نهایت استفاده را ببرید.

مدت زمان تور هم علاوه بر اینکه روی قیمت تور تاثیر می گذارد، هر تعداد روز یا شبی که در مقصد بیشتر بمانید باید هزینه ی بیشتری را صرف خورد و خوراک و گشت و گذارتان کنید.

c2

مسلما مسافرت رفتن در تعطیلات اجتناب ناپذیر است و بیشتر افراد به واسطه شرایط کاری ترجیح می دهند در روزهای تعطیل سفر بروند. برای اینکه در این روزها سفر بروید بهتر است زمان رفت و برگشت سفرتان را یک یا چند روز قبل و بعد از تعطیلات در نظر بگیرید. تورهای مشهد معمولا در تعطیلات و مناسبت های مذهبی بخاطر حجم بالای مسافران معمولا با قیمت های بالاتری ارائه می شوند و شما برای اینکه ارزان تر سفر کنید یا باید از خیلی قبل اقدام به رزرو تور کنید و یا همانطور که گفتیم زمان رفت و برگشت سفرتان را یک یا چند روز قبل و بعد از تعطیلات در نظر بگیرید، در این صورت می‌توانید بلیط مناسب تری را بخرید.

البته در سفر زمینی نسبت به سفر هوایی شما هزینه ی بسیار کمتری را پرداخت می کنید. قیمت تور قشم اگر که به صورت زمینی سفر کنید خیلی ارزان تر از سفر هوایی است اما همانطور که می دانید سفر هوایی بسیار راحت تر است و در سفر زمینی مدت زمان بیشتری در مسیر صرف می شود و البته که این شیوه سفر شما را خسته تر می کند.

در نهایت گفتنی است که بعد از چندبار سفر رفتن کاملا با نکات و ترفندهایی آشنا می شوید که راحت تر سفر کنید. توجه داشته باشید که برای سفر با تور، فقط رزرو تور در یک زمان مناسب و از یک آژانس معتبر کفایت می کند و هیچ مشکلی برای سفر کردن با تور وجود ندارد، توصیه می‌شود هنگام رزرو تور دقت لازم را داشته باشید، بخصوص اگر تجارب شخصیتان در سفر کردن کم است، تا خاطره ی خوبی از سفرتان به یادگار بماند.