شخصی که می‌داند قیمت روز ملک خود چقدر است، هنگامی‌که با مورد خوبی از سرمایه‌گذاری ملکی مواجه می‌شود راحت‌تر می‌تواند برای ورود به آن تصمیم‌گیری کند. به طور مثال هنگامی که مورد مناسبی برای خرید آپارتمان در کاشانک پیشنهاد می‌شود، شخصی که درجنت آباد زندگی می‌کند، در صورت دانستن نرخ خرید آپارتمان در جنت‌آباد می‌تواند راحت‌تر برای فروش ملک خود و تغییرمحل سکونت اقدام کند.

البته این بخشی از مزایای بروز بودن اطلاعات از نرخ مسکن است. شفافیتی که اطلاع‌رسانی گسترده قیمت‌ها در بازار مسکن ایجاد می‌کند می‌تواند جلوی سوداگری دربازار را گرفته و از افزایش نادرست قیمت‌ها جلوگیری کند. به این طریق که شما هنگامی‌که ارزش واقعی ملک خود را میدانید، به صحبت‌ها و قیمت‌های سوداگرانه سایرین اعتماد نکرده و معاملات را با معیار ارزش واقعی ملک خود می‌سنجید.

از سوی دیگر یکی از دلایل این کاهش چشمگیر در تولید مسکن همین نبود شفافیت در قیمت‌ خانه و حتی مصالح ساختمانی است که تولید کنندگان را از افزایش ساخت و ساز باز می‌دارد.

در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه اطلاعات بازار املاک (سابا) سعی در ایجاد شفافیت در بازارمسکن داشته و دسترسی به این سامانه را برای همه مردم آزاد کرده است.

اما این اطلاعات نیاز به تحلیل دارد و از آنجایی که شاید همه مردم و فعالان حوزه املاک فرصت و دانش کافی را برای تحلیل این اطلاعات نداشته باشند، نیاز به ابزار یا برنامه‌ای که این اطلاعات را پردازش، طبقه بندی و منتشر کند کاملا مشهود بود. از سوی دیگر این سامانه به بحث اجاره نمی‌پردازد و نمی‌توان نرخ اجاره آپارتمان در میدان فردوسی را ازاین سامانه برداشت کرد و گزارشی از روند معاملاتی گذشته و آینده این محلات داشت.

از این رو سامانه‌ی «کیلید» این مسیر را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی هموار و امکاناتی را فراهم کرد تا با راحت‌ترین روش ممکن، شاخص و تخمینی از ارزش واقعی ملک را ارائه دهد. برای این کار فقط باید بعد از وارد شدن به سایت کیلید و واردکردن کدپستی، آخرین قیمت مسکن و سایر شاخص‌ها و ارزیابی‌ها را مشاهده کرد.

گفتنی است این تخمین قیمت همان شاخصه‌هایی که نیروی انسانی برای ارزیابی و قیمت‌گذاری یک ملک در نظر می‌گیرد را مبنای محاسبه خود قرار می‌دهد. شاخصه‌هایی همچون سال ساخت بنا، نوع ساخت، متراژ، نوع ساخت و سایر مولفه‌های تاثیرگذار در قیمت خانه را با میانگین قیمت معاملات خانه‌های مجاور محاسبه و بنا به درخواست کاربر تخمینی از قیمت آن خانه ارائه می‌دهد. این تخمین قیمت از ضریب خطای بسیار پایینی برخوردار است و می‌تواند به عنوان مرجعی برای قیمت‌گذاری به شمار آید.

گفتنی است «کیلید» در اقتصاد مسکن نیز نقش مهمی ایفا می­‌کند و با تولید محتوای تخصصی از اطلاعات به دست آمده، می‌تواند سیاست‌گذاران را برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر در خصوص بازار مسکن یاری ­‌رساند. این مبحث در بخش اطلاعات بازارمسکن دیده شده و در بازه های زمانی کوتاه بروزرسانی می‌شود.

بخش اطلاعات بازار مسکن نوسانات قیمتی و فراز و نشیبی که در تعداد معاملات مناطق مختلف روی می‌دهد را در قالب نمودار به کاربران ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند تمام اطلاعات معاملات املاک خود را در بازه‌های زمانی مختلف و به تفکیک محله مشاهده کنند و برای خرید یا فروش ملک از آن بهره ببرند.

 از طرفی می‌­توان برای اطلاع از وضعیت بازارهای خرید و فروش و اجاره محلات مختلف و سایر مطالب کاربردی در حوزه مسکن همچون معماری و شهرسازی و اقتصاد مسکن به مجله خبری کیلید مراجعه کرده و اطلاعات کاملی از وضعیت بازارمسکن به دست آورد. در نتیجه می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع کلیه نیازهای مسکنی برشمرد.