سفر به ارمنستان

واقعا عجیب است که چرا علی رغم یک تاریخ غنی، فرهنگی الهام بخش و طبیعت زیبا و حیرت آور، ارمنستان هنوز هم در فهرست بهترین مقصدها برای سفر در جهان قرار نگرفته است. مردم قفقاز میراث دار فرهنگی غنی و معماری شگفت انگیز هستندکه به راحتی خود را با چشم انداز مدرن وفق داده است. ارمنستان کشوری شگفت انگیز برای کاوش است. سفر با تور ارمنستان فارا گشت سفر به گذشته و حال است. محبوبترین مکانهای گردشگری در ارمنستان شامل صومعه های باستانی است اما به اندازه کافی مکانهای شگفت انگیز دیگری نیز برای اکتشاف برای دوستداران ماجراجویی وجود دارد.

دیدنیهای ارمنستان

پایتخت ارمنستان، ایروان مخصوصا شامل مراکز خرید مدرن و ساختمانهای قدیمی و تاریخی است. بازار ورنیساژ (vernissage)  یک بازار در فضای باز و در مرکز شهر ایروان است. این بازار یک گنجینه واقعی از مجموعه های شطرنج چوبی، جواهرات دست ساز و نقاشی هاست. معماری این شهر مجلل و پرزرق و برق است. ساختمانهای قدیمی، نماها، کلیساها همگی با استفاده از سنگها و چوبهای منحصربه فرد و زیبا تزئین شده اند. از دیگر مکانهای دیدنی نزدیک این شهر صومعه خورویراپ (Khor Virap) و نوراوانک (Noravank) است ، شهر کوچک آرنی (Areni) که به واسطه میوه انگور آن بسیار مشهور است. این گونه انگور کاملا ارگانیک به شمار می رود. غذاها و نوشیدنی های ارگانیک در سرتاسر ارمنستان دریافت میکنید، همگی سالم و تازه هستند.

photo_2019-09-24_11-05-26

سفر به باکو

کشور آذربایجان که قبلا متعلق به ایران بوده و به تازگی استقلال پیدا کرده یکی از کشور هایی است که مراسمات در آن بسیار با شکوه برگزار می شوند. پس چه چیزی از این بهتر که بتوان جشن ها را در کشوری دیگر و با شرایطی تازه جشن گرفت. قطعا سفر با تور باکو فارا گشت در این کشور دیدنی برای تان به یاد ماندنی خواهد شد. ساحل های باکو ساحل هایی معمولی و ساده نیست و زیبایی ای غیر قابل وصف دارند. البته باید دقت داشته باشید که احتمالا جوج زدن در ساحل های باکو ممکن نباشد به هر حال باز هم با خودتان منقل ، سیخ و نوشابه بیاورید ، کار از محکم کاری عیب نمی کند.

هتل های مختلف و مجهز در این ساحل ها قرار دارند که می توانند پذیرای شما با بهترین امکانات رفاهی باشند. باکو هم بسیار زیبا و دیدنی است و بازدید از آن به شدت توصیه می شود. بعضی از بخش های باکو دست نخورده باقی مانده و شما می توانید با قدم زدن در آن خودتان را در باکوی چند ده سال پیش تصور کنید.

قدمت باکو

 ساختمان های باکو معماری ای زیبا و رنگارنگ دارند که هر بیننده ای را به وجد می آورد و به تحسین وا می دارد. نکته پارادوکسیکال در مورد باکو (به قول دکتر سید بشیر حسینی!) این است که این شهر علاوه بر قدمت بالایی که دارد (البته 90 درصد قدمتش را در قلمرو ایران سپری کرده است!) شهر مدرنی نیز به حساب می آید و همین ضرورت بازدید از آن را افزایش می دهد. بنا های مدرن و همین طور قدیمی تضاد بسیار جالبی را به وجود می آورند که دیدنی هستند. جالب است که هم بنا های قدیمی و هم مدرن عظمت بسیار زیادی دارند و قابل توجه هستند.

 

سفر به هند

در مورد هند زیبا چه می توان گفت. هر چقدر از هند تعریف کنیم کم است. یکی از زیبا ترین کشور های جهان! کشوری تشکیل شده است از انسان های مختلف با عقاید و شکل های مختلف. کشوری هزار رنگ ، هزار بو و هزار شکل که نقطه نطقه اش را زیبایی  و مکان های دیدنی تشکیل داده است. هند را به عنوان دومین کشور پر جمعیت جهان می شناسند. همچنین این کشور با سینمایش یعنی بالیوود نیز معروف است با ستاره هایی مانند آمیتا باچان ، شاهرخ خان ، سلمان خان و عامر خان اما ما کاری به سینما و جمعیت هند نداریم و بحث ما در مورد مکان های گردشگری زیبای آن است!

گردشگری هند

بحث گردشگری هم که به وسط می اید همه هند را با نام تاج محل می شناسند اما غافل از این که هند به جز تاج محل مکان های فوق العاده زیبا و دیدنی دیگری را درون خود جای داده است. مکان های زیبا ، تاریخی و هزار رنگ که دیدنشان بسیار به یاد ماندنی خواهد بود. یکی از بهترین فصل ها برای سفر با تور هند بهار و پاییز و مخصوصا زمان نوروز است. با سپری کردن این زمان ها در هند قطعا یکی از بهترین خاطرات کل زندگی تان را می سازید و از انتخاب خوبتان به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد.

هند هر چه کشور های زیبای دیگر دارند را یک جا دارد و به مهمانان و گردشگرانش عرضه می کند. هند مرجع ظهور دین های مختلف است و همین باعث به وجود آمدن دیدنی ترین مکان ها در ان شده است. جاذبه های گردشگری ای که هر کدام با دیگری تفاوت دارند و متنوع هستند. در سفر به هند فارا گشت کوروش کبیر هیچ گاه خسته نخواهید شد و این کشور همیشه چیز های زیبایی برای عرضه کردن به شما دارد پس از سفر کردن به این کشور زیبا غافل نشوید.

مسافرتی به یاد ماندنی

همانطور که قول داده بودیم سه تا از کشورهای جذاب توریستی را برایتان تا حدودی توصیف کردیم و با شرایط و جذابیتهایشان آشنا شدید ، اگر هنوز تردید دارید که کدام را انتخاب کنید به وب سایت آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر سری بزنید ، کاملترین اطلاعات را در بخش تور خارجی فارا گشت میتوانید ببینید ، هر وقت هم دلتان خواست میتوانید با کارشناسان فارا گشت با شماره 02188909296 تماس بگیرید و برنامه ریزی یه سفر فوق العاده را شروع کنید.