همچنین با اسباب کشی در فصل پاییز می‌توانید قبل از رسیدن هوای سرد یا برفی، به طور کامل در خانه جدید خود مستقر شوید. در این مقاله نکاتی وجود دارد که در مورد اسباب کشی در پاییز باید بدانید.

1- اسباب کشی در پاییز به طور معمول بسیار مقرون به صرفه‌تر است

طبق گفته‌ها اسباب کشی منزل در تهران سالانه رقم بسیار بالایی دارد و بیش از نیمی از آنها بین ماه‌های مرداد و شهریور صورت می‌گیرد. از آنجایی که تقاضای کمتری برای اتوبارها در پاییز وجود دارد، هزینه‌های اسباب کشی نیز در این ماه معمولاً پایین‌تر است و شرکت‌های حمل بار برای انجام کار شما و بر سر قیمت احتمالاً با شما مذاکره می‌کنند.

برای مقایسه نرخ‌ها و بررسی تاریخ‌های موجود حتما با چندین شرکت خدمات حمل بار تماس بگیرید. وب سایت نوبار به عنوان یکی از شرکت‌های حمل بار و خدمات اسباب کشی نرخ ثابت و مقرون به صرفه‌ای برای خدمات خود ارائه می‌دهد و در زمان دریافت فاکتور تا پایان کار نرخ ثابتی دارد.

2- شرکت‌های حمل بار در برنامه‌های خود انعطاف پذیری بیشتری دارند

از آنجایی که پاییز برای خدمات اتوبار در تهران فصل خلوت‌تری است، بنابراین تمام شرکت‌ها انعطاف پذیری بیشتری برای انتخاب تاریخ و قیمت دارند و بر سر انتخاب تاریخ انعطاف پذیری نشان می‌دهند، نه اینکه مشتری را مجبور به جابجایی در یک تاریخ مشخص کنند. معمولا آخر هفته‌های ماه مهر و آبان تاریخ‌های مناسبی برای انجام اسباب کشی هستند.

به خاطر داشته باشید که بیشتر افراد پایان هر ماه را برای جابجایی انتخاب می‌کنند، بنابراین بهتر است سعی کنید از اسباب کشی در این دوره زمانی خودداری کنید.

3- تقویم برنامه‌ای مدرسه‌ها در هر منطقه متفاوت است

بیشتر خانواده‌ها سعی می‌کنند در طی ماه‌های تابستان و قبل از آغاز سال تحصیلی اسباب کشی خود را انجام دهند.

در حالی که همیشه این کار امکان پذیر نیست، توجه به این نکته مهم است که هر مدرسه برنامه کاری متفاوتی دارد و می‌توانید قبل از شروع برنامه‌های اصلی مدارس اسباب کشی خود را انجام دهید. معمولا تا اواسط ماه اول و حتی پایان آن می‌توانید اسباب کشی خود را انجام دهید. بنابراین قبل از هر کاری از مدرسه برنامه آن را بخواهید و براساس آن برای اسباب کشی خود برنامه ریزی کنید.

4- زودتر هوا تاریک می‌شود

هنگام برنامه ریزی برای اسباب کشی خود به خاطر داشته باشید که روزها کوتاه‌تر می‌شوند و هر چه به زمستان نزدیک‌تر می‌شویم میزان تابش نور خورشید کم‌تر می‌شود. همچنین روز آخر شهریور ساعت‌ها یک ساعت به عقب برمی‌گردند و به همین دلیل یک ساعت در اوایل پاییز روشنایی کمتری خواهید داشت.

اگر قصد اسباب کشی در اواخر پاییز را دارید، حتما طوری برنامه ریزی کنید که بارگیری و تخلیه کامیون در اوایل روز انجام شود.

5- برگ‌های روی زمین می‌توانند سُر باشند

پاییز با تغییر رنگ برگ‌ها، فصل زیبایی از سال است اما حرکت سریع شما برای جابجایی وسایل می‌توانید خطر آفرین نیز باشد. کفش‌های محکم بپوشید و هنگام حمل وسایل مراقب باشید زیرا راهروها می‌تواند پر از برگ باشد و پاهای شما ممکن است به طور معمول خیلی محکم نباشد.

قبل از حرکت هر وسیله سنگین، مسیر پیاده روی خود را بررسی کنید و مسیر را تمیز و پاک کنید. هنگام اسباب کشی یک خاک انداز یا جارو دستی همراه خود داشته باشید.

6- مناسب فصل بسته بندی و بارگیری کنید

در حالی که لباس و وسایل ورزشی خود را بسته بندی و از کامیون خالی می‌کنید، وسایل فصلی را به گونه‌ای سازماندهی کنید تا فوراً به آنچه نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید.

جعبه‌ها و وسایل خود را به گونه‌ای بسته بندی کنید و چسب بزنید تا کمی بعد از استقرار در مکان جدید خود بتوانید به وسایل پیشگیرانه از باران و لباس گرم دسترسی پیدا کنید.

7- لباس مناسب بپوشید و لباس‌هایی اضافی در دسترس داشته باشید

در روز اسباب کشی، همانطور که به طور مداوم به داخل خانه و بیرون از خانه در حرکت هستید، دمای بدن ممکن است تغییر کند. با پوشیدن لباس مناسب در طول روز آماده تغییر دما باشید.

پیراهن، کت، کلاه و دستکش اضافی به راحتی در دسترس باشند و آنها را در اتومبیل خود نگه دارید و در داخل کامیون حمل بار نگذارید.

8- وسایل گرمایشی و نور را در خانه جدید خود فعال کنید

چند روز قبل از اسباب کشی، با شرکت برق تماس بگیرید تا از فعال بودن گرما و برق خود در خانه جدید خود مطمئن شوید. وقتی اسباب کشی خود را تمام کنید، می‌خواهید جایی دنج و گرم داشته باشید. برای باز کردن بسته‌ها و جعبه‌ها نیز به نور احتیاج دارید.

9- کف ساختمان یا کف‌پوش‌های چوبی را بپوشانید

در طول پاییز، به احتمال زیاد شما در برگ‌های مرطوب، خاک و گل راه می‌روید. هنگام بیرون رفتن از خانه قبلی خود و هنگام گرفتن پیش پرداخت خود از صاحب‌خانه از تمیز بودن کف مطمئن شوید و از آسیب دیدن آنها محافظت کنید.

آنها را با یک پلاستیک یا مقوا بپوشانید. برای جابجایی مبلمان سنگین‌تر از تشک‌های کف استفاده کنید. وقتی وارد خانه جدید خود شدید، تا اتمام تخلیه وسایل خود حتما منتظر بمانید و بعد پلاستیک را از روی زمین بردارید.

برنامه ریزی کنید و از اسباب کشی خود لذت ببرید

اسباب کشی همیشه استرس‌زا است. اگر برای انتخاب فصل برای اسباب کشی انعطاف پذیری دارید، پاییز را انتخاب کنید. با این کار هم در هزینه صرفه جویی می‌کنید و هم از آب و هوای مطبوع لذت خواهید برد.