به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: در شرایط کنونی کشور، صنعت و تولید نقش مهمی می تواند ایفا کند. بر اساس این خبر ظریف بیان کرد: آمریکایی ها در مناطق اطراف کشورمان به اهداف خود نرسیدند و شکست خوردند و در حوزه اقتصادی از فرصت میان مدت دلار استفاده کردند که به ایران فشار وارد کنند و در دراز مدت نیز شکست خواهند خورد. همچنین برخی کشورها تصمیم گرفتند در معاملاتشان از دلار استفاده نکنند، این بمعنای کاهش نقش دلار در معادلات بین المللی است. نزدیکترین‌ متحدان آمریکا دارند از این کشور در معادلات اقتصادی فاصله می گیرند. طبق اخبار وزیر امور خارجه تاکید کرد: دشمن باید یاد بگیرد که هیچ وقت یک ایرانی را نباید تهدید کرد.

طبق اخبار شهر خبر وزیر امور خارجه با بیان اینکه اجازه نمی دهیم هیچ کشوری با مردم ایران با زبانی غیر از تکریم با مردم ایران سخن بگوید، گفت: دلار از ۳۰ درصد مبادلات ایران و ترکیه حذف شد.  طبق این خبر وی افزود: امریکایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که ایران علیرغم زنجیرهایی که به دستش زده بودند، در منطقه پیشروی کرد و قدرت و نفوذش در منطقه بالا رفت و در مقابل، امریکا منزوی‌تر شد.

طبق اخبار ظریف گفت: ایران اکنون در حوزه میدانی دچار ضعف نیست بلکه امریکا در بسیاری از کشورهای منطقه شکست خورده و این در حالی است که در حوزه اقتصادی از فرصت میان مدت حضور و حاکمیت دلار بر دنیا استفاده کردند تا به ایران فشار وارد کنند ولی چین و روسیه تصمیم گرفتند تا به دلار معامله نکنند و بین ایران و ترکیه نیز ٣٥ درصد معاملات بدون حضور دلار صورت می گیرد.

طبق اخبار شهر خبر محمدجواد ظریف اظهار کرد: اینستکس که اروپایی‌ها تصمیم گرفتند از آن استفاده کنند گرچه پاسخی به خواست‌های جمهوری اسلامی ایران و پاسخی به تعهدات اروپایی‌ها نیست لیکن یک ارزش راهبردی دارد و آن ارزش این است که نزدیک‌ترین متحدان آمریکا در حال فاصله گرفتن از آمریکا در روابط اقتصادی خود هستند. بر اساس این خبر وی با بیان اینکه فشارهایی که امروز آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده ناشی از قدرت آمریکا و ضعف ما نیست بلکه این فشارها به خاطر شکست‌های مستمر آمریکا در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی در برابر ایران است، اظهار داشت: در برابر فشارهای بین‌المللی کوتاه نمی‌آییم و ما همراه مردم دنیا، آنها را مجبور خواهیم کرد که جز با زبان احترام با ملت ایران سخن نگویند و هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنند. بر اساس اخبار شهر خبر وزیر امور خارجه بیان داشت: آمریکایی‌ها در حوزه اقتصادی از فرصت میان مدتی که با حاکمیت دلار بر صحنه اقتصادی وجود داشت، سعی کردند فشارهایی بر ما وارد کنند اما در حقیقت در درازمدت برای خودشان مشکل ایجاد کردند. اخیراً روسیه و چین تصمیم گرفتند که معاملات خود را بدون دلار انجام دهند.

به گزارش  اخبار شهر خبر عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز دوشنبه ۱۰ تیر در همایش روز ملی پناهنده اظهار داشت: روز جهانی پناهنده از یک سو بیانگر رنج بیشمار انسان‌های زجرکشیده از جنگ‌های داخلی، تغییر رژیم، بی ثبات سازی دولت‌ها، دخالت‌های خارجی، اشغالگری، تروریسم و در برخی موارد بلایای طبیعی است و از سوی دیگر میدانی برای راستی آزمایی فرهنگ نوع دوستی، ایثار مهربانی و کرامت انسانی است، همچنین آزمونی برای تشخیص تمایز سیاست‌های اعلامی و اعمالی دولت‌ها در عرصه بین المللی است.

طبق این خبر وی تاکید کرد: بخش کوچکی از خدمات ایران در طول ۴۰سال میزبانی از پناهندگان شامل: ثبت نام رایگان ۴۸۰هزارنفر از فرزندان لازم التعلیم پناهندگان و اتباع افغانستانی فاقد مدرک حسب فرمان مقام معظم رهبری در سال‌های ۹۷و ۹۸در مدارس دولتی است.

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.