به گزارش پارس نیوز، 

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در نشست وزیران خارجه عرب در قاهره برای بحث درباره بحران قطع کمک های مالی سازمان امداد و کاریابی سازمان ملل متحد ویژه رسیدگی به وضعیت پناهندگان فلسطینی (انروا) مدعی شد: ما بر محوریت مسئله فلسطین تاکید می کنیم و این مسئله در کانون اصلی توجه ما باقی خواهد ماند.

وی بدون اشاره به گزارش های منتشر شده درباره همکاری عربستان با آمریکا برای از بین بردن مسئله فلسطین در قالب طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" گفت: ما تغییر در وضعیت تاریخی قدس را نمی پذیریم.

براساس مفاد درز کرده از طرح معامله قرن، فلسطینی ها هیچ حقی در شهر اشغالی قدس نخواهند داشت و این شهر به طور کامل پایتخت رژیم صهیونیستی تلقی خواهد شد و همچنین پناهندگان فلسطینی نیز به خانه و کاشانه خود بازنخواهند گشت.

الجبیر در بخش دیگری از سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه عرب به موضوع تجاوزگری کشورش به یمن اشاره کرد و با سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود علیه غیرنظامیان یمنی از جمله حمله اخیر به دانش آموزان یمنی در استان صعده مدعی شد: عربستان بر تداوم اتخاذ همه گام ها برای حفاظت از غیرنظامیان در یمن تاکید می کند.

وی همچنین بدون اشاره به مانع تراشی اخیر عربستان برای عزیمت هیئت جنبش انصار الله برای شرکت در نشست کمک به حل و فصل سیاسی یمن مدعی شد: حوثی ها به درخواست های جامعه بین المللی برای حل بحران یمن پاسخ مثبت نداده اند که آخرین مورد آن نشست ژنو بود.

وزیر خارجه سعودی که نقشه های کشورش در سوریه با شکست مواجه شد، گفت:  ما از راه حل سیاسی در سوریه براساس ژنو 1 حمایت می کنیم.

الجبیر همچنین مدعی شد که ایران از شبه نظامیان تروریست در جهان عرب حمایت می‌‎کند.