از هر ملیتی با هر نوع ذائقه ای هستید پیشنهاد ما این است که حتما غذاهای سنتی ترکی را تجربه کنید. اما با این تنوع و تعدد انتخاب در غذاهای مختلف ترکی سوال مهم این است که چه غذایی رو امتحان کنیم؟

در اینجا فهرستی از بهترین غذاهای ترکی  در تور ترکیه را در اختیارتان قرار میدهیم تا در انتخاب به شما کمک کنیم.

صبحانه

عادت های غذایی صبحانه در ترک ها کمی متفاوت از اروپایی ها است و بیشتر نزدیک به عادت غذایی ما ایرانی هاست. برای شروع، چای جایگزین قهوه می شود. همچنین گوجه فرنگی و یا خیار جز مهم صبحانه ترکی است. سایر موارد شامل پنیر، عسل، خامه و تخم مرغ  می باشد. شایعترین نوع نان، نان سفید است. با این حال، استفاده از نان های سالم دیگر مانند چاودار هم متداول است.

پنیر سفید، پنیر محلی ترکی (kaşar peyniri)، زیتون سیاه و یا سبز (zeytin)، کره، کرم ضخیم (کیماک)، عسل، مربا، تخم مرغ و تخم مرغ پخته شده (یومورتا) معمولا یکی از مواد تشکیل دهنده صبحانه ترکی است.

غذاهای سوکلو یومرتا وبورک شگفت آور هستند. این دو شایع ترین غذاها هستند که مهمانان ها را به هوس می اندازد. سوقاک را از گوشت گاو و سیر و انواع ادویه جات مانند فلفل قرمز، زیره سبز و سدر درست می کنند و معمولا بر روی تابه با تخم مرغ پخته می شود و همچنین میتوان آن را با چربی محلی طعم دار کرد. بورک از ورق های نازک خمیر تهیه شده است، پر از پنیر، گوشت چرخ شده و یا سبزیجات خام پیچیده شده و یا پخته شده است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما صبحانه ترکی را در خط ساحلی مناطقی مانند ببک و رومیلیسیری تجربه کنید. موسسات در رقابت هستند تا با امکانات و غذاهای خوشمزه خود توجه مشتریان را جلب کنند. شما به سادگی می توانید انتخاب مناسبی برای غذا داشته باشید.

 Menemen  یک املت سبک و خوشمزه ترکی است. پیاز و فلفل کاملا با گوجه فرنگی پخته شده و در نهایت با تخم مرغ، سبزیجات معطر ، جعفری، فلفل سیاه و فلفل قرمز مخلوط می شود. این یک صبحانه ساده، ارزان و آسان و سریع، با طعم دلپذیر و هوس برانگیز است. بیشترین سفارش صبحانه در رستوران هاست و یک صبحانه ی بسیار پرطرفدار است.

 غذای اصیل و محلی منطقه ازمیر است و نام خود را از این منطقه برگرفته است. گوجه فرنگی، عنصر اصلی این غذاست که در حدود ابتدای دهه بیست میلادی  در این منطقه کشت میشده است. این غذا یک صبحانه بسیار سالم و ساده و طبیعی است که آن را با مواد اضافی مثل پنیر، گوشت، قارچ، سوکور، سوسیس، حتی مرغ و یا بادمجان ترکیب کرده و مزه دار میکنند.

مزه

به گزارش سفر باتو ، مزه در واقع یک پیش غذای خوب برای شروع غذاست. رستوران هایی در سطح شهر وجود دارند که متخصص مزه هستند. بیشتر مزه ها در رستوران سرو می شوند.

در بیشتر موارد، پیشخدمت به میز شما می آید و تمامی موارد موجود در رستوران را در منویی به‌شما ارائه می دهد. هرکس یک مورد یا بیشتر را انتخاب خواهند کرد. سپس مزه ها را در  وسط میز قرار می دهند و به اشتراک می گذارند. نان تفت شده مزه های مختلف را تکمیل می کند. اغلب مزه های مورد استفاده عبارتند از:

گوجه فرنگی چیلی (Ezme)

بادمجان کبابی با ماست (Patlıcan Ezmesi)

سالاد بادمجان کبابی (Patlıcan Salatası)

بادمجان سرخ شده با سس گوجه فرنگی (Şakşuka)

نعناع ماست دوپ (هیداری)

لوبیا پینتو (باربنیا)

آرتیکاک (Zeytinyağlı Enginar)

 

کوئی کبابی (کباب ترکی) یا تندیر:

کوئی کبابی یکی از غذاهای خاص منطقه  kastamonu در غرب دریای سیاه است. نام کباب از نحوه ی پخت و پز این غذا گرفته شده است و کوئی به معنای «خوب» است. نکته مهم در تهیه این غذا سرعت پخت بسیار آهسته است. تقریبا کل بره  (بدون اعضا و جوارح داخلی) را به شاخه های از درخت کاج آویزان کرده و روی حرارت یک گودال که با زغال و چوب پر شده است قرار میدهند تا به آرامی کباب شود و با انواع ادویه ها و نمک طعم دارش میکنند.

اسکندر کباب یا کباب دونر İskender Kebap

اسکندر کباب یا دونر کباب در واقع گوشت دونر است. در تهیه این غذا گوشت را با گیاهان محلی و ادویه و ترشیجات مخلوط کرده و در کوره  و یا روی آتش می پزند و ورقه های نازک گوشت دونر را با پیتا سرو می کنند. پیتا در واقع یک نوع نان است. ورقه های نازک گوشت دونر با کره ‌و سس گوجه فرنگی پوشیده شده اند.

آدانا کباب یا کباب کوبیده:

 اگر شما علاقه مند به گوشت چرخ شده و نرم گوسفند هستید این کباب مخصوص شماست. این کباب نام خود را از شهر آدانا، واقع در جنوب شرقی کشور ترکیه می گیرد. یک کباب اصلی آدانا تنها می تواند توسط موسساتی که در محل مورد بررسی قرار گرفته و توسط اتاق بازرگانی ادانا تأیید شده باشد، تهیه شود.

مواد تشکیل دهنده کباب آدانا کم و ساده است اما روند آماده سازی و پخت و پز خاصی دارد. مواد ضروری گوشت بره و چربی دم است. به طور سنتی، باید گوشت یک بره نر که سن کمتر از یک سال داشته باشد مورد استفاده قرار گیرد. حیوان باید در محیط طبیعی خود رشد کند و با فلور محلی تغذیه شود. پس از یک روند پاکسازی کامل و استراحت، گوشت با فلفل قرمز و سبز خرد شده و فلفل قرمز محلی و سیب زمینی بر روی  زغال چوب کباب شده و در لواش پیتا  با پیاز، گوجه فرنگی کبابی و فلفل سبز در اطرافش سرو میشود.

ماهی لوفر

اگر از مردم محلی در مورد غذاهای سنتی پر طرفدار در تور ترکیه ارزان  بپرسید، آنها قطعا ماهی را در پنج مورد اول قرار خواهند داد. ترکیبی از ماهی و نوشیدنی های مختلف. البته شما می توانید  نوشیدنی خود را انتخاب کنید. با این حال، مسئله این است که  کدام ماهی ها را باید سفارش دهیم؟ پاسخ ها ممکن است با توجه به طبع و ذائقه متفاوت باشد، اما اگر از ما بپرسید به شما لوفررا پیشنهاد می کنیم، Lüfer یک انتخاب عالی است.

منتی manti:

منتی یا ماندی یک ظرف گرم با ماست و سیر سرد است. شما می توانید ماندی را یک کاسه گوشت مخلوط شده با ماست و سیر سرد سرو کنید. در طرز تهیه سنتی (Kayseri)، از دوغ به جای ماست استفاده میشود. بعضی با اضافه کردن تخم مرغ به آن طعم متفاوتی می دهند. هر چه ماست بهتر و قطعات گوشت نازک تر باشند غذا ماهرانه تر تهیه شده است. این غذا حاوی گوشت گاو یا گوشت بره، پیاز، نمک و فلفل است.

شما می توانید ماندی را با سالمون، اسفناج یا حتی مرغ سفارش دهید. انواع مختلف ماندی در آب جوش، کره پخته شده و یا در سس گوجه فرنگی جوشانده شده ، با ماست و سیر سرو می شود. اضافه کردن برخی از ادویه جات محلی بسیار رایج است.

کینوف kunef   :

کینف یک شیرینی سنتی عربی است و از پنیر نمکی که بین دو لایه کادایف وجود دارد تهیه شده است. Kadayıf ورقه نازک بیسکویت مانند از خمیر، ترکیبی ساده از آب و آرد است. سرو این شیرینی معمولا به صورت گرم است زیرا بصورت تازه در شربت پخته می شود.

این دسر ترکیه کهربایی رنگ است و روی آن با پسته پوشانده شده است.  هنگامی که شیرینی را تست میکنید ، لایه های  مختلف پنیر نرم و خمیر را حس می کنید.

باقلوا baklava :

باقلوا یکی از بهترین نمونه های دسر ترکیه ای است. مواد تشکیل دهنده (خمیر فیشل، آجیل و شربت) هستند، اما طرز تهیه مخصوص خود را دارد. مواد در میان لایه های خمیری بسیار مهم هستند. استفاده از آجیل، گردو، فندق یا پسته، در مناطق مختلف ترکیه متفاوت است.

Kuru fasulye  کورو فاسولی:

نظر شما در مورد لوبیا چیست؟ شاید از نظر شما خیلی جالب نباشد، اما در اینجا خوراکی متفاوتی از لوبیا را معرفی میکنیم که مطمئنا نظر هرکسی را جلب خواهد کرد. اگر به طور حرفه ای با سایر مواد با کیفیت خوب مثل کره، گوجه فرنگی، و رب گوجه فرنگی پخته شود میتواند بافت نرم و خوشمزه ای داشته باشد. می توان آن را با گوشت یا بدون گوشت و یا حتی با برش های نازک گوشت گاو به نام pastırma تهیه کرد.

تجربه خوردن کورو فاسولی با پلو (برنج ساده) و ترشی باعث می شود که احساس کنیم بخشی از این فرهنگ دوست داشتنی ترکی هستیم. بهترین مکان برای این تجربه، رستوران های واقع در مسجد سلیمانیه است.