منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس کشورمان  درباره شرایط ناامن ترکیه برای سفر ایرانیان به این کشور اظهار کرد: مسئولان ما به خصوص در وزارت خارجه طی ماه‌های اخیر مکررا اعلام کرده‌اند که ایرانیان به دلایل ناامنی‌های موجود به ترکیه سفر نکنند اما متاسفانه برخی از هموطنانمان علی‌رغم این اظهارات هشدارها را جدی نگرفته و به ترکیه سفر می‌کنند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کشورمان تاکیدکرد: پیشنهاد بنده به هموطنان عزیزمان این است که به جای سفر به ترکیه از جاذبه‌های گردشگری که در کشورمان وجود دارد بهره ببرند زیرا در شرایط فعلی بحث امنیت در ترکیه به هیچ وجه قابل کنترل نیست.

مشاور رئیس مجلس کشورمان تصریح کرد: در شرایط فعلی تمامی شهرهای ترکیه از جمله خود استانبول که محور گردشگری این کشور محسوب می‌شود به دلیل تهدیدات داعش امن نیستند و خطرات بسیاری جان هموطنانمان را تهدید می‌کند.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه شهرهای جنوبی ترکیه در حال حاضر از وضعیت امنیتی ضعیفی برخوردار هستند، گفت: ایرانیان باید این نکته را در نظر داشته باشند که بحث سفر زمینی به ترکیه در مقطع فعلی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و خطرات بسیاری را به دلیل حملات داعش درپی خواهد داشت.

وی تاکیدکرد: مردم ما باید با درنظر گرفتن این موضوع که هزینه‌ای را که برای سفر به ترکیه پرداخت می‌کنند ارزش جانشان را دارد سفر به ترکیه را لغو کنند.

مشاور رئیس مجلس کشورمان پیرامون کلاهبرداری متعدد و تجاوز به حقوق ایرانیان و عدم رسیدگی دستگاه‌های قضایی کشور ترکیه به این موضوع اظهار کرد: بدون شک بخش کنسولی وزارت خارجه کشورمان باید در راستای بررسی این موضوع با جدیت وارد عمل شود تا حقوق ایرانیان در خارج از مرزهای کشورمان تضیع نشود.

حقیقت‌پور در پایان تصریح کرد: همچنین لازم است که اخبار و اطلاعاتی از طریق ارائه آموزش به مردم کشورمان پیرامون سفر به نقاط مختلف دنیا از جمله ترکیه داده شود تا حقوقی از مردم ایران در هیچ کجای جهان ضایع نشود.

بر اساس گزارش میزان،مجروح شدن 7 شهروند ایرانی در حادثه بمب‌گذاری شهر وان، کشته شدن شمس‌الدین رسایی در بمب‌گذاری 15 مهر ماه در شمدنیلی، بدون جبران خسارت از سوی دولت ترکیه، کشته و زخمی شدن دو ایرانی در استانبول به دست تبهکاران، کشته و مجروح شدن بیش از 20 نفر از ایرانیان طی عملیات‌های تروریستی، حمله به اتوبوس و کامیون‌های ایرانی و کلاهبرداری متعدد تجار و شهروندان ترکیه‌ای از شهروندان ایرانی و برخورد تبعیض‌آمیز دستگاه‌های دولتی و قضایی ترکیه با مال‌باختگان ایرانی بخشی از اتفاقاتی است که در سال اخیر برای هموطنانمان در کشور ترکیه رخ داده است.