به گزارش پارس نیوز، 

حمیدرضا آصفی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، اظهار کرد: تشییع جنازه شهدای این حادثه تروریستی، پاسخی قاطع و روشن بود و در عین حال مولفه قدرت جمهوری اسلامی و انزجار قاطبه مردم با 
این گونه اقدامات را نشان داد. 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کانون ناامنی قرار دارد، تصریح کرد: کشورهای همسایه ما ناامن بوده و به تعبیری مرکز تروریست و بسیاری از ناهنجاری ها هستند، به ویژه اینکه برخی از همسایگان ما بازی خورده و بازیچه آمریکا هستند و در چنین شرایطی به خوبی توانسته ایم امنیت را در کشورمان برقرار کنیم. 
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ادامه داد: باتوجه به توفیقات و شرایط برتر نظام اسلامی در منطقه و دنیا روشن بود دشمنان و آنهایی که به هر حال به نوعی در اختیار رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، ضربه خواهند زد.
آصفی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف این اتفاقات افتاده است. سال گذشته هم حرم حضرت امام و مجلس را مورد هدف قرار دادند و این مسائل برای ایران خیلی نامانوس و ناآشنا نیست و از طرفی در امنیتی ترین کشورهای دنیا مثل آمریکا همیشه در مدارس و خیابان هایش تیراندازی می شود و تعداد افرادی که در این کشور به خاطر تیراندازی و جنایت کشته می شود تقریبا از همه جای دنیا بیشتر است.
وی افزود: ما بارها شاهد اقدامات تروریستی در فرانسه بوده ایم و یا حادثه قطار زیرزمینی در انگلستان، به عبارت دیگر در کشورهای غربی که بسیار امنیتی و اطلاعاتی بوده و دارای ادوات و تجهیزات فوق مدرن و پیشرفته هستند، این مسائل وجود دارد، حال تصور کنید ایران در چنین منطقه ای که کانون تروریست است و داعش و القاعده در آن حضور دارند، چگونه توانسته امنیت را برقرار کند.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: حادثه خوزستان 
نشان دهنده قدرت و توانمندی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ماست که براوضاع  به خوبی کنترل داشته اند اما برخورد ما با عاملان این حادثه باید در دو سطح باشد و همان طور که رهبری فرمودند گوشمالی داده شوند و اجازه ندهیم چهار مترسک بیگانه دست به چنین جنایاتی بزنند.
وی ادامه داد: اینکه برخی از مسئولین سفارتخانه ها احضار شده اند، اقدام بجایی بود اما به نظر من برخورد دیگری هم می توان با حامیان آنها انجام داد و باید از کانال های لازم و مقتضی، هشدارهای لازم را به این کشورها داد که ایران، جای این شوخی ها و آتش بازی ها نیست.
آصفی درباره علل وقوع این حادثه بیان کرد: دست برتر ما در دنیا باعث وقوع این مسئله شد، وقتی کشورهای خرده پا و استکباری دیدند که در سوریه، لبنان و عراق و یمن توفیقی نداشته اند، طبیعی است که بخواهند حرکات ایذایی را در داخل جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورند اما این گونه مسائل از همان ابتدای انقلاب بوده و ما در هر مقطعی به نوعی شاهد این اقدامات بوده ایم، این مسئله نشان دهنده عمق کینه آمریکا از موقعیت از دست رفته خودش در ایران بعد از سقوط شاه است.
وی با تاکید بر اینکه هیچ گروهی اعم از داعش و غیرداعش نمی تواند برای ایران خطر جدی باشد، عنوان کرد: اگرچه می توانند اقدامات ایذایی انجام داده و مردم عزیز و شریف ما را داغدار و مصیبت زده کنند اما 
نمی توانند خطری برای جمهوری اسلامی باشند. 
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه داعشی ها به نوعی صدامیان دگردیسی شده هستند، یادآور شد: داعش شکست خورده اما کاملا از بین نرفته و در لانه هایشان خزیده اند و تعدادی از آنها همچنان در سوریه هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است عربستان و آمریکا دوباره داعش را تقویت کنند، اظهار کرد: این مسئله غیرممکن نیست، بالاخره آمریکا و عربستان از هر وسیله ای از جمله روش های تروریستی و ایجاد ارعاب و ناامنی در کشورها استفاده می کنند، ضمن اینکه عربستان هم عابربانک آمریکاست و خیلی تعجب آور نیست اگر این ها داعش را مورد حمایت قرار داده و یا به سمتی بروند که گروه های دیگری را به وجود بیاورند.
آصفی بیان کرد: تجربه نشان داده، آمریکایی ها هر دوره ای، گروهی را به وجود می آورد و تاریخ مصرفشان که تمام می شود باز گروه دیگری را به وجود می آورند. 
وی تصریح کرد: آمریکایی ها؛ منافقین را در ایران، مورد حمایت قرار دادند. آنها در حال حاضر در اروپاهستند و دوباره به این ها میدان داده اند 
و در سازمان ملل رقاصی می کنند.