به گزارش پارس نیوز، 

برنامه «یوم جدید» عنوان برنامه ای است که با بررسی موضوعات مهم سیاسی روز جهان اسلام از دفتر بیروت شبکه جهانی الکوثر پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «یوم جدید» برنامه ای با ساختار مجله صبحگاهی است که هر روز به صورت زنده از ساعت 10:30 به وقت بیروت بر روی آنتن می رود و به طرح موضوعات و محورهای مختلف می پردازد.

مسائل سیاسی روز جهان اسلام به ویژه  مهم ترین رویدادهای کشورهای عراق، یمن، بحرین و سوریه که با دعوت از کارشناسان آگاه با هر حوزه در برنامه  «یوم جدید» مطرح می شود، بخشی از این برنامه است

که در کنار مسائل پزشکی و طب سنتی – اسلامی به بحث و بررسی گذاشته می شود.

همچنین در مناسبت های مختلف دینی و اعیاد و شهادت ، شخصیت های علمی -دینی و  مداحان و گروه تواشیح در این برنامه حضور دارند.

بررسی موضوعات علمی و نوآوری های حوزه آی تی با حضور متخصصان و کارشناسان علمی نیز از جمله بخش های مورد علاقه مخاطبان است که در برنامه یوم جدید به آن پرداخته می شود.

همچنین در خلال برنامه های زنده، بخش هایی با زمان بندی ده دقیقه و به صورت تولیدی و پلی بک از تهران با موضوعات سیاسی که شامل بررسی اتفاقات و وقایع داخلی و خارجی، مسائل و موضوعات مذهبی با همراهی و نمایش بخش هایی از  سریال های مذهبی همراه با تحلیل کارشناسی، معرفی مناظر و جاذبه های توریستی و گردشگری ایران وگزارش های آب و هوایی است نیز پخش می شود.

زمان این برنامه یک ساعت و سی دقیقه است و عصر همان روز ساعت00: 18 تکرار می شود.

ایمان صالح تهیه کننده و کارگردان بخش زنده برنامه از بیروت : عبدالحسن فراحات هستند  و  فاطمه شکر، جنان شرف الدین، اوجینا غرعان و فرح جراخ اجرای این برنامه را بر عهده دارند.

این برنامه محصول گروه اجتماعی شبکه الکوثر است.