به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در ابتدا آقای فانی برای تشکر و اعلام بخشی از اولویت های خود به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آمده بود و یکی از مهم ترین اولویت های خود را اصلاح و بهبود مدیریت آموزشگاهی به عنوان مبنای تحول در منابع انسانی اعلام کرد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش اصلاح و بهبود مدیریت آموزشگاهی و تقویت و آموزش مدیران در آموزش و پرورش چه در سطوح مدیریت مدارس و چه بالاتر از آن را که از نیازهای اصلی وزارتخانه است، به عنوان یکی از کارهای اصلی و مهم خود در جلسه امروز کمیسیون مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون، گفت: موضوع دیگر اعلام برگزاری کنکور مستقل از سوی دانشگاه آزاد بود. درحالی که در مجلس قانون جامعی را با عنوان قانون پذیرش و جذب دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعم از دولتی و غیردولتی تصویب کرده بودیم و همه آزمون ها یک کاسه شده بود، دانشگاه آزاد نیز باید تحت همین آزمون سراسری عمل کند.

فیاضی در پایان تصریح کرد: اعلام برگزاری کنکور مستقل از سوی دانشگاه آزاد هم برای وزارت علوم و هم برای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعجب برانگیز بود، چرا که تصمیمی مغایر با قانون اتخاذ کرده اند و بر همین اساس مقرر شد آقای میرزاده جهت ارائه توضیحات، یکشنبه آینده به کمیسیون دعوت شود تا به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح دهد که چرا تصمیمی بر خلاف قانون گرفته است.