به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف طی نشستی که شب گذشته در مسجد العلی برگزار شد، با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: بحث حماسه در فرهنگ اسلامی دارای یک بار فرهنگی و معنوی است، حماسه سیاسی باید با شور و شعوراما مبتنی بر اخلاق، معنویت و عقلانیت شکل بگیرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس درخصوص حماسه سیاسی اظهار کرد: نامگذاری امسال با نام حماسه سیاسی این درس را به ما می دهد که در این زمینه بده بستان و خط کشی های سیاسی معنی ندارد، حماسه سیاسی ریشه در فرهنگ جهاد و شهادت دارد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که هنگام استیضاح وزیر کار در مجلس روی داد، تصریح کرد: این وقایع از نمونه هایی است که با حماسه سیاسی در تضاد می باشد.

شهردار تهران در مورد نقاط قوت وضعف دولت دهم با اشاره به رهنمودهای رهبرانقلاب اسلامی، افزود: یکی از نقاط قوت دولت دهم احیای شعارهای انقلاب و یکی از نقاط ضعف این دولت فاصله گرفتن از معنویت و اخلاق بود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که ما نیازمند یک حرکت اخلاقی و معنوی در زمینه مدیریت جامعه هستیم، اگر معنویت و اخلاق نباشد وقتی حرف از عدالت بزنیم تنها ظاهر سازی و ریاکاری است و اگر عقلانیت نباشد دیگر امکان برقراری عدالت نیز وجود نخواهد داشت.

قالیباف درخصوص ائتلاف۲+۱ خاطرنشان کرد: در این ائتلاف ممکن است نوع نگرش های ما ۳ نفر با هم متفاوت باشد اما در بعضی مبانی دارای نقاط مشترک هستیم.

شهردار تهران در خصوص افرادی که قصد پیوستن به این ائتلاف را داشتند، تصریح کرد: کسانی که می خواستند در متن ائتلاف قرار بگیرند می بایست یک بستر اولیه که همان کف رای، یعنی حداقل سطح لازم از رای و مقبولیت مردم است را دارا می بودند.

قالیباف همچنین افزود: در نظرسنجی های اولیه که توسط دستگاه های معتبر در کشور صورت گرفت ۱۰ درصد آرا مربوط به ما ۳ نفر وهمچنین آقای علی لاریجانی بود که البته ایشان به خود بنده اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارند.

وی در خصوص موضع ائتلاف ۲+۱ در زمینه" گفتگو با دیگران و دعوت برای تفکر جمعی" اظهار کرد: ما در انتخابات به دنبال ۳چیزهستیم؛ کارنامه، برنامه، تیم.

قالیباف کارنامه را نشانگر سوابق اجرایی و مدیریتی و تیم را نشانگر اطرافیان و نوع تعاملات دانست وعنوان کرد: یکی از شاخصه های همکاری ما با سایر افراد، شایسته سالاری واستفاده از ظرفیت ها می باشد.

قالیباف در خصوص" شاخص ائتلاف۲+۱ جهت همکاری با سایر کاندیداها" گفت: شاخص ما مقبولیت و کارآمدی است و اگرچهره هایی بیایند که مقبولیت بیشتری داشته باشند ما ۳ نفر قطعا از آنها حمایت خواهیم کرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبت دولت دهم هدفمند کردن یارانه ها بود که البته این اقدام با ۱۵ سال تاخیر صورت گرفت، ادامه داد: هدفمند کردن یارانه ها کار بسیار صحیحی بود و باید تداوم پیدا کند.

وی با انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها، افزود: عدم اختصاص یارانه در بخش تولید وصنعت از جمله این اشکالات است، همچنین می توانستیم بوسیله یک کار فرهنگی دهک های بالا را از گرفتن یارانه منصرف وبه دهک های پایین جامعه یارانه بیشتری اختصاص دهیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به توان وبنیه اقتصادی کشور، اظهار کرد: کشور ما آن قدر ظرفیت و پتانسیل دارد که قطعا ظرف ۲ تا ۳سال آینده می توانیم در حوزه اقتصاد به سرعت پیشرفت کنیم.

وی در پایان سخنانش افزود: نه دنیا آن قدر کوچک است و نه آمریکا آن قدر قدرتمند که بخواهد علیه ما کاری از پیش ببرد.