فرماندار دامغان از کشته و مجروح شدن بیش از ۴۰ نفر از مسافران قطار مسافربری سانحه دیده در ایستگاه امروان دامغان، تا این لحظه خبر داد.

به گزارش پارس، مرتضی علی آبادی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: دو کشته و بیش از ۴۰ مجروح تاکنون از قطار خراج شده اند و نیروهای امدادی در حال ادامه امدادرسانی به سانحه دیدگان هستند.ساعتی پیش برخوردی شدید قطار مسافربری با قطار باری که که در ایستگاه امروان دامغان متوقف بوده است رخ داد.

جزئیات حادثه در دست بررسی است و هنوز جمع بندی از علت یا علل حادثه، صورت نگرفته است.

احمد طاهری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم به نسیم گفت: این حادثه که ساعت ۲۳ امشب در ایستگاه امروان در ۲۵ کیلومتری دامغان رخ داده، تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشته اما هنوز تعداد آنها مشخص نیست.

محبوس شدن مسافران نخستین کوپه از واگن اول قطار مسافربری

تعدادی از مسافران در کوپه نخست از نخستین واگن قطار مسافربری سانحه دیده که به شدت به آن آسیب رسیده است در قطار حبس شده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محل وقوع سانحه در ایستگاه امروان دامغان، هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت مسافران این کوپه در دست نیست. نیروهای امدادی در تلاشند تا این افراد را از کوپه مذکور بیرون بیاورند. قسمت جلوی واگن نخست قطار مسافربری به شدت آسیب دیده است و احتمال افزایش تلفات نیز می رود.

اشتباه سوزن بان علت حادثه ؟
یکی از لوکوموتیورانان قطار مسافربری که ساعتی پیش به شدت با یک قطار باری در ایستگاه امروان دامغان گفت: چیزی از برخورد دو قطار یادم نمی آید.
این لوکوموتیوران که از شدت این سانحه شوکه شده است در پاسخ به خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به محل سانحه در ایستگاه امروان دامغان اظهار کرد: فقط لحظه برخورد این دو قطار و صدای مهیب آن را به یاد دارد.
وی که دچار مصدومیت جزئی نیز شده و هیچ اطلاعات دیگری از نحوه وقوع این سانحه به یاد ندارد.
براساس گزارش خبرنگار تسنیم از محل وقوع سانحه، عدم توجه لوکوموتیو رانان قطار مسافربری به چراغ قرمز ایستگاه علت اصلی برخورد این دو قطار بوده است.
درعین حال نسیم گزارش می دهداشتباه سوزن بان در هدایت قطار مسافربری علت حادثه بوده و احتمال انفجار قطار باری وجود دارد.