به گزارش پارس ، محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در گفت وگو با تسنیم، درخصوص جلسه روز سه شنبه مربوط به احضار احمدی نژاد به دادگاه کیفری استان تهران اظهار داشت: این جلسه، جلسه محاکمه نیست و احمدی نژاد در این جلسه محاکمه نمی شود.

وی ادامه داد: این جلسه، صرفا برای تحقیق از وی برگزار می شود و قطعاً غیرعلنی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق ماده ۱۹ قانون تعیین حدود وظایف، اختیارات و مسئولیت های ریاست جمهوری، « رسیدگی به اتهامات مربوط به تخلفات در رابطه با وظایف و اختیارات رییس جمهور در صلاحیت دیوان عالی کشور است و در جرایم عادی از طریق دادگاه های عمومی دادگستری تهران و با اطلاع مجلس صورت می گیرد» .

در تبصره این ماده نیز آمده است: « در هر کدام از اتهامات نامبرده رسیدگی مستقیماً به وسیله دادگاه انجام گرفته و دادسرا حق دخالت ندارد» .

کمتر از یک هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و یک شخص حقیقی از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق شکایت کرده اند و وی باید روز سه شنبه ۵ آذر در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شود تا به سؤالات پاسخ دهد.

در حالی که گفته می شود تعداد شاکیان احمدی نژاد در این پرونده ۹ نفر است، از تأخیر در معرفی وزیر ورزش و جوانان از طرف رئیس جمهور و عدم ارائه اساسنامه شرکت ملی نفت به عنوان برخی دلایل شکایت علیه احمدی نژاد نام برده می شود.