به گزارش پارس ، ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا، به جلسه روز سه شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وی و وزیر علوم درمورد دانشجویان ستاره دار و انتصابات وزارت علوم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مطالب غیرواقعی توسط یکی از رسانه ها از قول یکی از نمایندگان در مورد مطالبی منتسب به بنده و وزیر علوم در زمینه دانشجویان ستاره دار منتشر شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توضیحاتی در خصوص دانشجویان محروم از تحصیل (ستاره دار) و مطالب مطرح شده برای تنویر افکار عمومی مطرح می کند، اظهار کرد: عنوان دانشجویان ستاره دار که در محافل سیاسی و عمومی مطرح می شود، همان دانشجویان محروم از تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

خدایی افزود: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، ۳۸۹ دانشجو به وزارت علوم در خصوص محرومیتشان از تحصیل شکایت کردند که پس از بررسی های لازم، همانگونه که به کمیسیون آموزش ارائه شد، ۱۲۶ نفر پس از بررسی مجدد صلاحیت های عمومی، توسط هیات مرکزی گزینش دانشجو و مطابق قانون، به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای تحصیل معرفی شده اند.

رییس سازمان سنجش در خصوص صحبت های مطرح شده در زمینه صحت نداشتن وجود دانشجویان ستاره دار، گفت: اگر این موضوع صحت نداشت، معرفی دانشجویان فوق الذکر به دانشگاه ها برای ادامه تحصیل بی معنی بود که این استدلال ها هم در کمیسیون آموزش مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه دکتر فرجی دانا تحت هیچ عنوانی مطلبی در خصوص تبلیغاتی بودن این موضوع برای رای جمع کردن مطرح نکرده است، خاطر نشان کرد: وزیر علوم فقط در این زمینه توضیحات فنی به اعضای کمیسیون آموزش ارایه کرد.

خدایی در خصوص تعداد دانشجویان ستاره دار نیز گفت: اخباری که در زمینه حدود ۴۰۰ دانشجوی ستاره دار مطرح شده است، مربوط به تعداد شکایات این افراد به وزارت علوم بوده است که پس از بررسی های لازم، بحث صلاحیت عمومی یکسری از این افراد مطرح نبود و برخی نیز واجد شرایط علمی لازم برای ادامه تحصیل نبودند.