به گزارش پارس به نقل از مشرق - حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی، نویسنده، در گفت وگو با تسنیم، از اتمام کتابی با محوریت زندگی مقام معظم رهبری و انتشار آن توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: « مثل خمینی» عنوان اثری است که در آن مجموعه ای از خاطرات نزدیکان و افرادی است که با مقام معظم رهبری ارتباط داشته اند، جمع آوری شده است. در این اثر مجموعه ای از نقل قول ها و خاطرات این افراد جمع آوری و تدوین شده است.

وی ادامه داد: این اثر بر پایه خاطرات بنا نهاده شده و ساختارش با زندگی نامه متفاوت است. « مثل خمینی» در حقیقت اثری است که پیرو « پرتوی از خورشید» نوشته شده اما تفاوت هایی هم بین این دو دیده می شود. در کتاب « پرتوی از خورشید» خاطرات این دسته از افراد نیز جمع آوری و تدوین شده بود، اما در « مثل خمینی» شکلی کامل تر از این خاطرات را شاهد هستیم که خاطرات براساس موضوع دسته بندی شده اند.

شیرازی با بیان اینکه جمع آوری و نگارش این اثر از سال ۸۰ آغاز شده است، افزود: تألیف این کتاب به تازگی به اتمام رسیده است. هنوز زمان دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده اما قرار است در آینده نزدیک توسط نتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به چاپ برسد. مجموعه خاطرات که از دوران جوانی ایشان را در بر می گیرد، ابعاد مختلف شخصیتی رهبر انقلاب را از دید دیگران بیان می کند. به همین خاطر مخاطب به صورت غیر مستقیم به شخصیت ایشان پی می برد.