داوود میرباقری - کارگردان سریال - در این مراسم اظهار امیدواری کرد، مجموعه « شاهگوش» بتواند شبکه نمایش خانگی را برای مجموعه های تصویری فعال در کشور به یک رقیب جدی تبدیل کند.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، داوود میرباقری، کارگردان و نویسنده سریال « شاهگوش» در این مراسم ضمن تبریک تولد عبدالله اسکندری - طراح و چهره پرداز « شاهگوش» - این مجلس را متعلق به او دانست.

 

وی درباره این سریال گفت: ما قدم اول را برداشتیم و نسبتا هم خوب برداشتیم، انشاءالله در این مسیر سختی که پیش رو داریم قدم های بعدی را با قدرت هرچه بیشتر و شکل و شمایل دراماتیک تر برداریم و ادامه کار را به مردم تقدیم کنیم.

میرباقری اظهار کرد: در حال حاضر احساس خوبی دارم و حس می کنم داریم به درصدی از نیت هایی که پشت این کار طراحی کردیم، نزدیک می شویم. انشاءالله این جریان بتواند شبکه نمایش خانگی را برای مجموعه های تصویری فعال در کشور به یک رقیب جدی تبدیل کند.

وی در پایان صحبت های خود ضمن تشکر از عوامل سریال خطاب به آن ها بیان کرد: انشاءالله قسمت اول انرژی داده باشد تا بقیه قسمت ها را هم بتوانیم ادامه دهیم.

 

**

احسان دلاویز - سرمایه گذار سریال « شاهگوش» - که در این مراسم حضور داشت، ضمن تشکر از عوامل سریال و… عنوان کرد: با توجه به اینکه در کشور ما شبکه خصوصی وجود ندارد، اکنون شبکه نمایش خانگی توانسته است برای تلویزیون یک رقیب جدی باشد؛ مردم تشنه دیدن اخبار، سریال ها و رویدادهای فرهنگی هستند. به همین دلیل وقتی تلویزیون ما در سریال های نمایشی خود و همچنین جذب مخاطب ضعف دارد و مخاطبان جذب سریال های ماهواره ای می شوند، شبکه نمایش خانگی می تواند یک رقیب جدی و دارای حرف حرفه ای برای شبکه های تلویزیون باشد.

او ادامه داد: اگر شبکه نمایش خانگی به عنوان شبکه خصوصی در اختیار سازمان سینمایی باشد، سازمان سینمایی باید حوزه فعالیت و دید خود را به این شبکه متفاوت کند؛ این شبکه یک ظرفیت میمون است که در کنار سینما می تواند نگاه مان را تغییر دهد، ما باید نگاه مان را از دخالت در محتوا به حمایت پیش و پس از تولید سوق دهیم.

 

دلاویز خاطرنشان کرد: معاونت سینمایی باید هم ّ و غم خود را در راستای هنرمندانی که در راه این شبکه قدم می گذارند بگذارد، باید محتوا را به هنرمندان بسپاریم؛ وظیفه سازمان سینمایی حمایت از اثر تولید شده است و باید از مسائلی که به سرمایه گذاران مربوط است، حمایت کنند.

او با اشاره به تکثیر غیرقانونی آثار افزود: تکثیر غیرقانونی ضربه می زند و انگیزه سرمایه گذاران را برای ورود به این حوزه کم می کند. متأسفانه در ۴۸ ساعت گذشته شاهد دانلود قسمت اول « شاهگوش» در اینترنت و تکثیر غیرقانونی آن در شهرهای حاشیه ای تهران بودیم و تنها فرش قرمزی که سازمان سینمایی می تواند در مسیر شبکه نمایش خانگی پهن کند، ایجاد بستر امن سرمایه گذاری است.

دلاویز در پایان صحبت های خود خطاب به حجت الله ایوبی - رئیس سازمان سینمایی - گفت: جلوی راهزنان فرهنگی را بگیرید. این راهزنان اجازه نمی دهند صنعت سینمای ما رشد کند.

**

حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی و میهمان مراسم رونمایی سریال « شاهگوش» نیز سخنانی را ایراد کرد و گفت: یقین دارم فردا که تاریخ سینمای خانگی را خواهند نوشت، از دوران قبل و بعد از « شاهگوش» یاد می شود. ورود « شاهگوش» به این عرصه تحول بزرگی خواهد شد. آقای میرباقری هر کاری کردند یک برند شد. از ایشان تشکر می کنم که دست سینمای خانگی را می گیرد. یقین دارم سینمای خانگی عرصه رقابت را در تصویر مفیدتر خواهد کرد.

 

وی ضمن تشکر از سرمایه گذاران عرصه فرهنگی و هنر نیز افزود: این افراد جزو شریف ترین افراد این مملکت هستند، کسانی هستند که حاضرند سرمایه خود را برای اعتلای فرهنگ کشور به خطر بیاندازند، به همین دلیل باید دست شان را بوسید.

رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: ما مدعی هستیم در عرصه فرهنگ حرف های گفتنی برای جهان امروز بسیار بسیار فراوان داریم؛ آقای میرباقری پروژه ای برای سیاوش دارند که امیدوارم روزی برسد و شرایط فراهم شود که به همه دنیا حرف مان را بزنیم. ما جزو مدیرانی هستیم که بر این امر واقفیم که مدیران فرهنگی در عرصه فرهنگ کاره ای نیستند و همه کاره تولیدکنندگان هستند.

ایوبی در پایان صحبت های خود بیان کرد: همه هنر ما باید این باشد که شرایط را عادی و طبیعی کنیم؛ این اراده وجود دارد که جلوی تکثیر غیرقانونی گرفته شود و فضای امنی ایجاد شود.

 

***

حاشیه های مراسم:

- مراسم رونمایی از سریال « شاهگوش» شبکه نمایش خانگی همزمان با تولد ۶۸ سالگی عبدالله اسکندری، طراح و چهره پرداز سریال برگزار شد.

- در این مراسم تندیس و هدایایی به رئیس سازمان سینمایی و عده ای که از وزارت ارشاد آمده بودند، تقدیم شد.

- در مراسم رونمایی از سریال « شاهگوش» بازیگران این سریال نظیر محسن تنابنده، فرهاد اصلانی، احمد مهران فر، شهرام حقیقت دوست، هادی کاظمی، حامد میرباقری، علیرضا جعفری، سیروس گرجستانی، رسول نجفیان و الهام پاوه نژاد حضور داشتند.

- به مناسبت تولد عبدالله اسکندری و رونمایی از سریال « شاهگوش» ، کیک تولدی همراه با تصویر بخش هایی از سریال روی آن، بین حاضران تقسیم شد. همچنین دی وی دی اولین قسمت « شاهگوش» نیز به حاضران تقدیم شد.