به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد هادی ایازی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تسنیم که امروز سه شنبه در برج میلاد در حال برگزاری است، افزود: کاری که به زنان محول می شود، آنان به نحو احسن انجام می دهند و مهم است که از ظرفیت آنان در مجموعه های مختلف مدیریتی استفاده شود. در حال حاضر یک زن شهردار ناحیه ای از تهران است که امیدواریم در آینده شهردار منطقه هم از زنان انتخاب شده و زمینه های استفاده از قابلیت های زنان در تمامی عرصه ها فراهم شود.

وی با اشاره به ورود زنان به عرصه های مختلف از جمله عرصه های اجتماعی و آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از ظرفیت دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد بدنه مدیریتی و استفاده کنندگان از خدمات سراهای محله را زنان تشکیل می دهند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران درباره جشنواره های مربوط به زنان و شهرداری تهران، افزود: علاوه بر جشنواره شمسه، جشنواره های شکوفا، پژواک و پویا را نیز برگزار می کنیم.

ایازی با اشاره به تفاوت سراهای محله با فرهنگسراها، اظهار کرد: در فرهنگسراها باید افرادی را به عنوان مدیر قرار دهیم، ولی در سراهای محله خود مردم نقش ایفا می کنند و این سراها پایگاهی برای توسعه فعالیت و مشارکت مردم در سطح فرهنگی و هنری شده اند و در آن خانه های مختلفی از جمله خانه قرآن، فرهنگ و هنر، علم و زندگی شکل گرفته اند و کار بعدی ما شکل گیری کانون ها در سراهای محلات است.

وی با بیان اینکه یکی از کانون های سراهای محله، کانون تسنیم است، اظهار کرد: امیدواریم فعالیت چنین کانون هایی سال های سال ادامه یابد؛ چرا که این کانون ها زمینه مشارکت زنان را درعرصه های مختلف فرهنگی و هنری فراهم می کنند و توسط زنان مدیریت می شوند و این کانون ها می توانند در سطح محلات بسیار تاثیرگذار باشند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: لازم است زمینه ای فراهم شود که هر کس بر اساس ذوق و علاقه خود بتواند از امکانات سراهای محله بهره ببرد.

ایازی در ادامه درباره فعالیت های سراهای محله، اظهارکرد: ۳۷۴ محله در شهر تهران وجود دارد و در هر محله یک خانه سلامت فعالیت می کند و در هر یک از این خانه های سلامت، یک کانون اهداکنندگان خون وجود دارد که در حال حاضر ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر عضو کانون اهداکنندگان خون هستند و اسامی این افراد در پورتال سراهای محله ثبت شده است.

وی با اشاره به جلسه برگزار شده با رییس سازمان انتقال خون اظهار کرد: در این جلسه درباره وجود کانون اهداکنندگان خون در سراهای محله توضیح دادیم و انتظار داریم که اگر زمانی به گروه خونی نیاز است، سازمان انتقال خون به سایت کانون اهداکنندگان خون مراجعه کند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به انجام آزمایش قند خون در سالروز جهانی دیابت، اظهار کرد: در این ایام از ۳۰۰ هزار نفر تست قند خون گرفته شد که متاسفانه نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود آگاهی نداشتند. همچنین با توجه به اینکه ۶۱ درصد از شهروندان تهرانی دچار اضافه وزن هستند، در سراهای محله، کانون پیشگیری از چاقی را راه اندازی کردیم تا افراد برای کاهش وزن و یا حفظ وزن خود در حالت تعادل به آن مراجعه کنند.

ایازی با اشاره به اینکه در سراهای محله خانه پژوهش راه اندازی شده است تا در صورتی که قرار است اقدام خاصی در محله ای انجام شود، از مردم درباره آن نظرخواهی شود، ادامه داد: زمانی شعار « شهر ما خانه ما» محقق می شود که مردم احساس مشارکت در فعالیت های مربوط به شهر خود داشته باشند.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در خاتمه افزود: جشنواره ها بسترساز مشارکت مردم هستند و در این میان مشارکت پذیرترین افراد زنان هستند که لازم است در هر منطقه، یک مرکز شهربانو راه اندازی کنیم و در هر یک از محلات شهر تهران نیزمکان های سرپوشیده امنی برای فعالیت های ورزشی زنان ایجاد شود.