به گزارش پارس ، " ژاله صامتی" بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به دوری ۱۲ ساله اش از حضور در سریالها، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شاید برای هر سریال در دست تولید من تماسی را مبنی بر ایفای نقش از سوی دست اندرکاران آن اثر داشته باشم.

وی افزود: ولی به عقیده من هر روز سطح کیفی فیلمنامه ها نسبت به گذشته پایین تر می آید و اکنون ۱۲ سال از دوری و حضورم در سریالهای تلویزیون می گذرد.

بازیگر فیلم سینمایی" رفیق بد" با اشاره به حضورش در برنامه" سین مثل سریال" تصریح کرد: در برنامه" سین مثل سریال" گفتم که دوست ندارم مخاطبان موقع تماشای سریال های من با یکدیگر حرف زده و درآخر بگویند که موضوع چی شد و اینکه با ندیدن چند قسمت بازهم به محتوای داستان پی ببرند.

بازیگر فیلم سینمایی" نیش زنبور" با اشاره به حرفه مقدس بازیگری، اظهار داشت: با وجود دشوار بودن حرفه بازیگری، همچنان عاشقانه و با جان و دل این کار را انجام می دهم.

صامتی تصریح کرد: حرفه بازیگری از حرمت و تقدس خاصی برخوردار بوده و خوشبختانه هیچگاه به عنوان یک شغل به آن نگاه نکردم.

*** صحنه نمایش را ترجیح می دهم

این بازیگر در خصوص ادامه فعالیت خود در تئاتر ابراز داشت: در صحنه تئاتر، تماشاگر فقط متمرکز به آنچه که روی صحنه بوده می شود و دیگر دغدغه آماده کردن شام و ناهار خود را ندارد.

*** با جان و دل تدریس می کنم

صامتی با اشاره به تدریس در کلاسهای بازیگری اش، تصریح کرد: یکسالی از تدریس بازیگری ام می گذرد و با همه وجود و عاشقانه تجربیات خود را تقدیم آنان می کنم.

این بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر افزود: در کلاسهای بازیگری من مبانی را تدریس می کنم تا شاید بتوانم شاگردان موفقی را تحویل جامعه دهم.

صامتی با اشاره به دوری مردم از فضای سینما و تئاتر گفت: زمانی چهره های زیبا مخاطبان را به سینما می کشاند ولی دیگر به خاطر آنها هم مردم به سینما و تئاتر نمی روند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم بسیار درگیر و گرفتار شده اند و هر لحظه در زندگی با یک ماجرایی ذهنشان مشغول به اتفاقات افتاده می شود و به دنبال آن تمرکز خود را از دست می دهند.

صامتی افزود: به دلیل از دست دادن تمرکز، به طبع بخش معنوی انسان هم دچار ضعف می شود.
وی تصریح کرد: انسان زمانی به دنبال هنر می رود که بخواهد خلاء ذهنی خود را پرکند.

صامتی با اشاره به توقع خود از مردم اظهار داشت: از مردم به دلیل نرفتن به سینما و تئاتر به دلیل گرفتاری ذهنی گله من نبوده و به شدت از لطف آنان نسبت به خودم سپاسگزار هستم.

بازیگر" گیلانه" اظهار داشت: با نقشهایم زندگی کردم و بیشتر روزها هم برای بودن در کنار مردم با اتوبوس و مترو سفر درون شهری خود را آغاز می کنم.

صامتی خطاب به دانشجویان خود گفت: در جلسه اول آنها را برای شنیدن و باورکردن مشکلات و احساسات مردم به متروها می فرستم تا بجز بخشهای تکنیکی باورشان هم تقویت شود.

این بازیگر سریالهای ماندگار تلویزیون خاطرنشان کرد: هیچ وقت به خاطر پول حرفه مقدس بازیگری را زیرسوال نبرده و هیچگاه برای ایفای نقش در دو مجموعه و یا فیلم سینمایی حاضر نمی شوم.