به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید درمان وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: عمده مشکل وزارت بهداشت منابع مالی است، ولی با این وجود تاکنون بیمارستان متعددی ساخته و به تخت نیز مجهز شده اند.

وی در مورد اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان، افزود: پزشکان ترجیح می دهند در یک مرکز کار کنند و خواسته قلبی آنها نیز فعالیت تمام وقت است بنابراین اجرای این قانون مقدماتی می خواهد و چنانچه این مقدمات در قانون محقق شود قابل اجرا می شود.

هاشمی افزود: هم اکنون در برخی بیمارستان ها و مراکز بیمارستانی پزشکان تمام وقت کار می کنند اما اینکه در دراز مدت آنها را تمام وقت نگه داریم بعید است چرا که با اعتباراتی که در اختیار است و قیمتی که خدمات دارد شدنی نیست. واقعی شدن قیمت خدمات فقط دستمزد پزشک نیست بلکه هزینه هایی است که بیمارستان ها می دهند. ولی با این وجود اجرای این قانون برای روسای دانشگاه ها و بیمارستانها به اجرا درامده است. بنده نیز موافق تمام وقت شدن پزشکان هستم تا اگر کسی وارد دانشگاه ها می شود در یک مرکز کار کند در عین حال پزشکان نیز موافقند اما ابزاری می خواهد تا این طرح به صورت جامع فراگیر شود.

وزیر بهداشت در مورد اینکه برخی پایگاه های انتقال خون از مردم وجه دریافت می کنند، گفت: این موضوع را شنیده ام و در برخی موارد برای تزریق خون پول مطالبه شده است این را درخواست داده ایم که بررسی شود چرا که دریافت وجه غیرقانونی است. کیسه های تزریق خون که فیلتر دارد گران است و ممکن است در برخی موارد وجهی دریافت شود اما در هر صورت دریافت هزینه کیسه های خون غیرقانونی است.

هاشمی در مورد واگذاری تعرفه ها به سازمان نظام پزشکی بیان داشت: هیئت دولت تعرفه های بیمارستان های دولتی را تصویب می کند و در بخش خصوصی نیز باید نظارت وجود داشته باشد و کسانی که خارج از عرف عمل می کنند باید با آنها برخورد شود در حالی که این نظارت ها اکنون وجود ندارد. تا یک ماه آینده جلساتی براساس تشکیل کارگروهی بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برگزار می شود تا به راهکار مستقل برای تعیین تعرفه ها برسیم.