به گزارش پارس ، سیدحسن هاشمی در پاسخ به پرسش تسنیم در حاشیه همایش روز جهانی غذا درباره وضعیت سرنگ های غیراستاندارد که بارها توسط سازمان استاندارد بر غیراستاندار بودن آن تاکید شد ولی وزات بهداشت آن را تکذیب می کند گفت: این سوال را بهتر از رئیس سازمان استاندارد بپرسید ولی بنده می توانم عنوان کنم که به دلیل سودهایی که در حوزه غذا و دارو وجود دارد متاسفانه سودهای پنهانی نیز خوابیده است.

وی افزود: اینگونه خبرها به دلیل خبرسازی های برخی شرکت های دارویی صورت می پذیرد که رقبای خود را متهم کنند و وزارت بهداشت نیز در این مقوله متاسفانه مظلوم واقع شده است.

وزیر بهداشت درباره عدم کیفیت مناسب محصولات کشاورزی و فضایی که توسط رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح شده است، عنوان کرد: این مشکل جهانی است و حتی کشورهای در حال توسعه مشکل شان از ما نیز بیشتر است ولی مهم این است که به این مقوله توجه کنیم و جهت پیشگیری آن قدم بداریم.

هاشمی با توجه به توجهات رئیس جمهور در مقوله غذا عنوان کرد: امیدواریم با ارتباط بیشتر دستگاه ها و انجمن های علمی بخصوص بخش های خصوصی در ارتقای تولید محصولات غذایی گام برداریم و براین اساس جلسه بین وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و وزارت کشاورزی برگزار خواهد شد. البته در گذشته نیز این جلسات برگزار شده بود ولی به مفاد جلسه توجه کافی صورت نپذیرفته بود.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا شما فست فود می خورید، عنوان کرد: به هیچ وجه. در خانه ما خوردن این غذاها ممنوع است و سال هاست که اصلا به کالباس و سوسیس لب نزدم و فرزندانم نیز با آموزش هایی که همسرم به آنها داده است سعی کرده ایم که در بیرون از خانه اصلا غذایی مصرف نکنیم.

هاشمی درباره ظرفیت نظارت بر مواد غذایی عنوان کرد: یکی از دغدغه های تولیدکنندگان همین مسئله وجود ۲ نظارت توسط وزارت بهداشت و سازمان استاندارد است و آنها معتقدند چرا در یک دولت یک وحدت رویه در نظارت وجود ندارد. البته سازمانهای نظارتی نیز توانمند نیستند و بعید می دانم به این زودی ها توانمند شوند ولی نباید مردم را نگران کنیم چون این مطالب سودی برای آنها ندارد.