به گزارش پارس سید کاظم اکرمی در گفت وگو با تسنیم در رابطه با وضعیت مدارس نمونه دولتی و اینکه طبق آئین نامه باید این مدارس در مناطق محروم تاسیس می شد، اظهار داشت: مدارس نمونه دولتی در زمان وزارت بنده و با پیشنهاد آقای فانی تاسیس شد که در آن زمان هدف اصلی این بود که این مدارس برای دانش آموزان محروم ایجاد شود.

وی افزود: در سال های ۶۴ تا ۶۷ که بنده وزیر آموزش و پرورش بودم در استان فارس مدرسه نمونه دولتی تاسیس شده بود که گروهی را برای بررسی این موضوع عازم کردیم که پس از دستیابی به نتایج مثبت تصمیم برآن شد تا مدارس نمونه دولتی در برای دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور تاسیس شود.

مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید بررسی شود که چرا مدارس نمونه دولتی در شهرهای بزرگ از جمله تهران در مقایسه با مناطق محروم توسعه بیشتری داشته است.

به گزارش تسنیم، علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه اساسنامه مدارس نمونه دولتی را بنده در سال ۶۵ نوشته و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رساندم، گفت: هدف از تاسیس این مدارس، تحصیل دانش آموزان مستعد مناطق محروم بود، اما اقدامی که در سال های گذشته صورت گرفته، مغایر با اساسنامه مصوب دبیرستان ها و مدارس غیردولتی است.

وی افزود: مدارس شبانه روزی، لازم التوجه و نمونه دولتی برای مناطق محروم پیش بینی شده بود و باید در این مناطق گسترش پیدا می کرد.