به گزارش پارس به نقل از مهر، به مناسبت هفته بسیج و سالروز آزادسازی سوسنگرد همایش تجلیل از حماسه سازان و خانواده های شهدای سوسنگرد روز پنجشنبه در سالن شهید رجایی مرکز تربیت معلم قزوین برگزار شد.

در این مراسم که احمد عجم استاندار قزوین، آیت الله اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مرتضی حسینی و داود محمدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سردار آبنوش فرمانده سپاه استان، امیر شهری فرمانده لشگر ۱۶ زرهی، حجت الاسلام صادقی دادستان قزوین، مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده های شهدا حضور داشتند از خانواده های شهدای آزادسازی سوسنگرد و جانبازان جنگ تحمیلی تجلیل شد.

حیدر مصلحی در این مراسم گفت: کسانی که در مسیر ولایت هستند همواره کم است و در طول تاریخ هم اینگونه بوده که رهروان زیادی می بینیم که در پستهای بالا دچار ریزش و انحراف شده اند و انسانهایی بزرگ و با سابقه دچار لغزش شده اند.

وی افزود: اگر به تاریخ سه دهه انقلاب مراجعه کنیم مشخص می شود که افراد بزرگی در مسیر ولایت جا مانده اند و شما اگر می خواهید تاریخ را بررسی کنید باید همه آن از ابتدا تا انتها رامورد دقت قرار دهید تا بتوان ارزیابی درستی انجام داد.

این مسئول تصریح کرد: با بررسی قیام عاشورا می توان دریافت که امام حسین (ع) دشمن را مدیریت کرد و امروز هم باید اینگونه عمل کنیم و نگذاریم استکبار ما را تحت سیطره خود درآورد.

بیانات رهبری راهگشاست

وزیر سابق اطلاعات یادآورشد: در تاریخ انقلاب برخی مواضع زیگزاگی گرفتند که توانایی پیمودن مسیر ولایت را نداشتند و امروز مقام رهبری در بیانات مهم خود دشمن شناسی را برای مردم بخوبی تبیین کرده اند که دشمن در پی مدیریت ماست و به همین دلیل به یک باره فرانسه بازی را بر هم میزند و جان کری به اسرائیل می رود و این مطلب در طراحی نیروهای اطلاعاتی آمریکا اینگونه است که گفته اند باید کاری کنیم تا کینه ایرانی ها نسبت به آمریکا از بین برود وگرنه فرانسه جایگاهی ندارد که بتواند بازی را بر هم بزند.

مصلحی گفت: در قرقیزستان وقتی مذاکرات مطرح شد نماینده انگلستان گفت: مباحث به سمت خوبی پیش رفته است و نماینده آمریکا بلافاصله به وی گفت شما چه کاره اید برای مذاکرات تصمیم بگیرید آنها در پروسه مدیریت خود می گویند که فرانسه بازی را بر هم بزند و اتفاقی که در ایران می افتد این که مرگ بر آمریکا در کشور توسط عده ای جمع شود.

وی یادآورشد: در آنجا دشمن در پی مدیریت ما بود و مجموعه هایی در داخل نظام هم که با ولایت زاویه دارند و استکبار نقطه مشترک آنها را جمع می کند تا به نتیجه برسد در این مسیر همراهی کردند و یکی از کارهای دشمنان هم استفاده از چهره های مقبول برای مقاصد خود است.

استراتژی دشمنان براندازی نظام و انقلاب است

این مسئول سابق اطللاعات گفت: استراتژی دشمنان براندازی نظام و انقلاب است و امروز هم نباید به لبخندهای آنها خوشبین بود.

مصلحی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی ما امروز با دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست زیرا در هشت سال جنگ تحمیلی حتی سیم خاردار برای دفاع نداشتیم ولی امروز در اوج تحریم، آزمایشات موشکی و علمی انجام می دهیم و موشک های ما رعب و وحشت عجیبی در دشمن ایجاد کرده است.

وی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی بدین معنا نیست که مثل کره شمالی با مردم به صورت ریاضتی برخورد کنیم امروز نبض اقتصاد منطقه در دست ایران است و باید آن را مدیریت کنیم زیرا در منطقه با گروههای تکفیری روبرو هستیم که جنایتهایی وحشتناک مانند خوارج انجام می دهند.

مصلحی به مذاکره تلفنی روحانی با اوباما اشاره کرد و گفت: در مذاکرات اخیر که بین روحانی و باراک اوباما انجام شد و کار درستی نبود شبیه این درخواست هم در گذشته شد و بیش از یک سال به جمهوری اسلامی نامه نگاری کردند و یک سر سوزن از مواضع خود کوتاه نیامده بودند که این موضوع توسط وندی شرمن پس از احضار توسط کنگره اعلام شد که کوتاه نیامده و نخواهیم آمد فقط این مطلب را ایران باید بپذیرد که دسترسی مردم ایران به انرژی هسته ای در قالب آئین نامه و پروتکل های بین المللی مورد قبول است.

وی افزود: وقتی کارشناسان موضوع را بررسی کردند متوجه شدند به جای واژه دستیابی، کلمه دسترسی استفاده شده که روسیه و آمریکا برای ما تامین سوخت کنند و قالب آئین نامه ها و پروتکل های بین المللی ایران را از دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای منع کرده و سازمان ملل جمع آوری تاسیسات یو سی اف اصفهان و فوردو و آب سنگین اراک را هم تائید کرده بود.

مصلحی یادآورشد: آمریکایی ها می گفتند هر چقدر سوخت غنی شده سه درصد تحویل دهید و برابر آن سوخت ۲۰ درصدی تحویل بگیرید و محل معامله را در ترکیه تعیین کردند اما وقتی دیدند به ضررشان است کارشکنی کردند که در این حین دانشمندان ما غنی سازی ۲۰ درصدی را بر اساس انطباق با راکتور هسته ای تهران تولید کردند که برای تمام غربی ها غیر قابل باور بود.

وزیر سابق اطلاعات اظهارداشت: امروزه بسیاری از نیروهای علمی و نخبگان ما زیر نظر و تیررس نیروهای اطلاعاتی دشمن هستند که باید مراقب باشیم تا آسیب نبینیم.

در پایان این مراسم از خانواده های شهید قاسم و مهدی قدیری، برخورداری، اینانلو، جلیل خوئینی ها و منصور رحمانی و جانبازان محمد احمدی، احسان الله باقری، مرتضی درزی، احمد ساوجی، مصطفی نجفی، رمضانعلی ملکی، یوسف علی شنازندی، محمد علی یعقوبی دوست، علی فضل علی و کریم نوروزی تجلیل شد.