به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در دومین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی اظهار داشت: بی تردید یکی از نهادها و سازمانهای که بالاترین نقش را در اقتدار نظام جمهوری اسلامی و امنیت عمومی و همچنین نظم اجتماعی ایفا می کند نهاد نیروی انتظامی جمهوری است که امروز امنیت مثال زدنی این نظام مرهون این نهاد است در کنار دیگر نهادهایی که از تمام ظرفیت خود در این راستا بهره می گیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: پلیس مردم محور در مقابل پلیس تهدید محور قرار دارد و این بالاترین تعریف از پلیس است که حضرت علی (ع) از پلیس مردم محور که وظیفه اصلی آن قرار گرفتن در اختیار مردم است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی رسالتی جز خدمت به مردم و بودن در کنار مردم و پاسداری از ارزش های نظام ندارد و پلیس برآمده در این نظام متواضع در برابر مردم و سرلحشور در برابر نظام سلطه است.

وی افزود: پلیسی که تحت این فرماندهی حرکت می کند هیچ رسالتی برای خود قائل نیست جز مبدل شدن به یک پناهگاه امن برای مردم و پلیس در جمهوری در خدمت انسان مسلمان، مسیحی و یا عقاید دیگر نیست بلکه در خدمت انسان است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: کشور ایران امروز بالاترین سطح امنیت را در بالاترین نقطه ناامن جهان که به دست آمریکا، موصاد و رژیم صهیونیستی که ناامن شده تجربه می کند.

وی افزود: در راهبردهای سازمان پلیس در جمهوری اسلامی بالاترین سطح تعامل با مردم تعریف شده است که این تعامل راه را برای شکل گیری یک پلیس مردمی و اجتماعی هموار می کند.

وی ادامه داد: با همین نگاه ما در قانون برنامه توسعه چهارم و پنجم به ضرورت تشکیل موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی خاطر نشان کرد: پلیس در حوزه برخورد با جرایم باید به دو نکته توجه کند ابتدا پیشگیری از جرایم که امروزه قدم های بلندی در این راستا برداشته شده و دیگر این که جامعه اسلامی با برخورداری از آموزه های دینی و فرهنگ دینی باید با کمترین جرایم روبرو باشد و پلیس ما اجازه بروز کوچکترین جرم را ندهد.