به گزارش پارس به نقل از تسنیم، خلیل الله کاظمی دقایقی پیش در نخستین کنفرانس خدمات شهری و محیط زیست در محل هتل پارس مشهد اظهار کرد: شهرداری مشهد مقدس نقشی اساسی در مدیریت شهری و حفاظت محیط زیست ایفا می کند.

وی افزود: این ساختار ویژه شهرداری سبب ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان شده و در این راستا ما به مسئله حفاظت از محیط زیست با عنوان یک ضرورت توجه و اهتمام ویژه داریم.

رئیس کنفرانس خدامت شهری و محیط زیست با اشاره به نقش کلیدی شهرداری در حوزه برنامه ریزی در خدمات شهری و محیط زیست بیان کرد: یکی از اقدامات موثر شهرداری در مسیر حفاظت از محیط زیست و خدمات شهری مسئله راه اندازی مرکز پالایش آلودگی هوا است.

کاظمی تاکید کرد: در این مرکز هوای سالم و توجه به محیط زیست بسیار مورد توجه قرار گرفته و مسائلی نظیر آلودگی هوا، آب، خاک و فاضلاب مورد بررسی دقیق با نگاه کارشناسانه قرار می گیرد.

به گفته وی یکی از مسائل و اقدامات مهم در این مرکز پالایش آلودگی هوا آگاهی بخشی و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری حفاظت از محیط زیست است.

کاظمی گفت: توسعه شهرها سبب افزایش جمعیت شده و این گسترش شهرنشینی افزایش ارائه خدمات شهری را نیاز دارد.

رئیس کنفرانس خدمات شهری و محیط زیست افزود: در بحث محیط زیست سه بعد انسانی، اقتصادی و شناخت از محیط زیست مطرح بوده که نادیده گرفتن هر یک از آنها به طور جدی به محیط زیست آسیب وارد می کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه سبب برگزاری این کنفرانس شد دغدغه ما در حوزه حفاظت از محیط زیست و این آگاهی بخشی به شهروندان بوده که بسیار حائز اهمیت است.