به گزارش پارس ، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت که همینک در مکه مکرمه حضور دارد در گفت و گو با ایکنا با اشاره به دیدار خود با وزیر حج عربستان، گفت: در این دیدار هم برنامه های عمره و هم تعدادی از نوآوری های حج مطرح شد که وزیر حج عربستان خواستار برگزاری جلسه ای بین مسئولان ایرانی و معاون خود در امور عمره شد.

وی از برگزاری دیدار خود با عیسی رواس معاون امور عمره وزارت حج عربستان که روز گذشته صورت گرفت، نیز خبر داد و گفت: در این دیدار پیشنهاد اعزام ۷۵۰ هزار زائر عمره به عربستان مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

اوحدی اعلام کرد: بر همین اساس از اول صفر سیستم ویزا برای زائران ایرانی باز خواهد شد (یک ماه زودتر از سال گذشته) و اینگونه برنامه ریزی شده است که برای اعزام تعداد زائر بیشتر به عربستان و تشرف زودتر تعداد هفت میلیون نفری که پشت نوبت عمره هستند، برنامه سفر عمره (که از حدود آذر ماه شروع می شود) دو روز کاهش یافته و ۱۰ روزه شود یعنی: پنج روز مکه و پنج روز مدینه.

وی از ورود ۹۵ درصد زائران حج تمتع کشومان به عربستان نیز سخن گفت و عنوان کرد: آخرین پرواز زائران ایرانی روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از تبریز به مقصد جده صورت می گیرد و تمامی زائران ایرانی از مدینه منوره نیز تا فردا به مکه منتقل می شوند که بر این اساس تا روز چهارشنبه هیچ زائر ایرانی در مدینه حضور نخواهد داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور دو کاروان جانبازان کشورمان در حج تمتع از سلامت کامل آنها خبر داد.