به گزارش پارس به نقل از ایسنا، همایون هاشمی در حاشیه دومین کنگره توانبخشی حرفه ای ایران با اشاره به طرح دانش کار که توسط سازمان بهزیستی به اجرا در خواهد آمد، گفت: این طرح یک طرح ضربتی توسعه اشتغال است که دارای ویژگی های اجتماع محوربودن، حمایت تخصصی و استفاده از تجربیات گذشته است که اگر بتوانیم این طرح را تا دو سال آینده به مرحله اجرا درآوریم می توانیم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای معلولان طراحی کنیم که قسمت عمده ای از نیازهای سازمان را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۷ مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود داشت، اظهار کرد: پس از آنکه وزیر کشور از وجود پشت نوبتی های کمپ های ترک اعتیاد خبر داد سازمان بهزیستی در این راستا اقدام کرد و هم اکنون بیش از ۷۴۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور ایجاد کرده ایم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته برای بهزیستی سال مسکن بود، تاکید کرد: امسال را سال توسعه اشتغال در نظر گرفته ایم و با طرح ضربتی دانش کار و در نظر گرفتن منابع موجود در راستای اشتغال جامعه هدف تحت پوشش سازمان اقدام خواهیم کرد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته ۴۸ درصد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان را افزایش داده ایم، گفت: در این دو سال علاوه بر افزایش میزان مستمری ها رایانه های مرتبط با سازمان را نیز بیش از ۳۵ درصد رشد داده ایم و این در حالی است که سازمان بهزیستی با مشکلات منابعی مواجه بود.

هاشمی از پیش بینی جمع آوری یک هزار میلیارد تومان مشارکت های مردمی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان مشارکت های مردمی توسط سازمان بهزیستی جمع آوری شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تاکنون برای سالمندان هنرمند هیچ رقمی را هزینه نکرده است، گفت: این مجموعه از قبل توسط جهاد دانشگاهی آماده شده بود و ۲۵ نفر ظرفیت داشت و عملا یک فعالیت مشارکتی بود.

وی افزود: قرار است تعدادی از خیرین توسعه خدمات توانبخشی نیز در این زمینه ورود کنند تا فاز دوم کار بدون تکه به هزینه های دولتی انجام شود هر چند که سازمان بهزیستی ۳۰ میلیون تومان را تا پایان سال تعهد کرده است.