به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران باقر پیشنمازی در نشست خبری هفته ازدواج در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بسته پیشنهادی نه گانه ازدواج گفت: بسته پیشنهادی نه گانه ازدواج مجدداً برای دولت قبل فرستاده شد اما اواخر دولت نامه ای آمد که باید در این خصوص با کلیه دستگاه های مربوط هماهنگی صورت بگیرد. به آن ها پاسخ دادیم که هماهنگ شده و هم اکنون منتظر تصویب هستیم تا در دولت یازدهم پیگیری کنیم.

وی در خصوص ماده ۴۳ بیان داشت: دوستان ما در سازمان نظام مشاوره توضیحاتی به مجلس دادند که شبهاتی در این زمینه به وجود آمده و موجب شده اختیاراتی فراتر از قانون به آن ها داده شود ولی ما طی نامه نگاری هایی که داشتیم مشخص کردیم که طبق قانون بحث دادن مجوز به اشخاص حقیقی به عهده سازمان مشاوره و بخش دادن مجوز به اشخاص حقوقی مربوط به دستگاه های ذیربط است.

وی افزود: در خصوص کسانی که در سامانه دریافت مجوز مشاوره ثبت نام کرده اند مراحل اداری را متوقف نکردیم اما پروانه ای هم صادر نمی کنیم و منتظریم تا شبهه برای مجلس برطرف شود و مانند گذشته تنها مجوز اشخاص حقیقی بر عهده ما باشد.

پیشنمازی ادامه داد: در این زمینه باید شفاف سازی لازم صورت بگیرد و با مراجعه به قانون مشخص می شود که دادن مجوز به اشخاص حقیقی بر عهده سازمان نظام مشاوره است.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در خصوص اخبار رسیده مبنی بر پرداخت وام ازدواج جوانان به کارمندان بانک ها و علت به تاخیر افتادن وام ازدواج گفت: بررسی ها ما نشان می دهد کلیه منابعی که برای بانک ها تعریف شده بود در خصوص وام ازدواج پرداخت شده و مستندی برای بحث تخلف بانک ها از پرداخت وام ازدواج وجود ندارد.

وی ادامه داد: یک میلیون متقاضی وام ازدواج داشتیم که از این بین ۵۰۰ هزار نفر وام دریافت کردند و ۵۰۰ هزار نفر منتظر دریافت وام هستند.

همچنین علاوه بر منابع دولت فرصت سازی را به وجود آوردیم برای افراد خیر و طرح سپرده ازدواج جوانان را برنامه ریزی کردیم تا سود سپرده به پرداخت وام ازدواج جوانان اختصاص یابد. این طرح به نتیجه ای مشخص نرسیده اما امیدواریم ظرفیت جدیدی برای پشتوانه ازدواج جوانان فراهم کنیم.

پیشنمازی خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که در بودجه سال ۹۳ اعتبارات را افزایش دهیم و شاهد افزایش وام ازدواج باشیم چرا که مبلغ کنونی وام ازدواج برای این امر مهم قابل توجه نیست.