به گزارش پارس به نقل از ایسنا، معصومه رضایی به هم افزایی حوزه های مختلف در این زمینه اشاره و اظهارکرد: جریانات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را نمی توان از یکدیگر تفکیک کرد و نمی توان تفکر ایرانی درزمینه پوشش را در سیاست نفی کرده و در حوزه فرهنگ قصد ترویج این طرز تفکر را داشته باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی زنان تاکید کرد: ما ایرانی بودن را به اندازه اسلامی بودن نه تنها تقویت نکرده ایم و گاه به مبارزه با آن پرداخته ایم. حتی برخی جریان ها در دفاع مقدس تلاش می کردند دفاع از میهن را فقط با دفاع از اسلام تلفیق کنند، این در حالیست که برخی از افراد غیرمسلمان کشورمان در جبهه های حق علیه باطل به دفاع از کشور خود پرداختند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

رضایی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای معرفی پوشش زن ایرانی، اظهار کرد: سال ۶۸ یکی از زنان مبتکر و پیشرو، پژوهشی در زمینه پوشش زنان ایران از زمان زرتشت تا پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد و این پژوهش ها را در قالب نمایشگاه تشخص و منزلت زن، عینیت بخشید و تاریخ لباس ایرانی را به نمایش گذاشت. بر اساس یافته های او، زنان ایرانی از زمان زرتشت پوشش کامل داشته اند.

وی افزود: در آن زمان عده ای تنگ نظر با این زن و نمایشگاه تشخص و منزلت برخورد نامناسبی کردند و برای همیشه باب پرداختن به حجاب ایرانی بسته شد. این در حالیست که هدف از برگزاری آن نمایشگاه، معرفی لباس های زنان ایرانی و محجبه بودن آنها و ضرورت حفظ حجاب در تمام ادوار تاریخ بوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی زنان درباره نقش رسانه ها در ترویج پوشش ایرانی - اسلامی هم گفت: رسانه ها باید شروع به فرهنگ سازی درباره لباس ایرانی کنند؛ البته نباید این کار بدون نگاه به اسلام انجام شود.

رضایی در پایان تاکید کرد: فرهنگ سازی در زمینه پوشش ایرانی - اسلامی باید حوزه های مختلف از جمله جامعه شناسی، روانشناسی و مردم شناسی را دربرگیرد و ارتباط منطقی بین این حوزه ها برقرار شود. بسیاری از لباس های بومی و منطقه ای ما زیباترین حجاب های امروز هستند، اما متاسفانه ناشناخته مانده اند از سوی دیگر اکنون بیشتر مظاهر زندگی ایرانیان از معماری گرفته تا خودروهای لوکس خارجی، غذا و پوشش، سنخیتی با هویت ایرانی ما ندارد.